بانک «یوتا»: هواپیمای آمریکایی فرود آمده در ایران تحت اجاره غنا بوده است

بانک «یوتا»: هواپیمای آمریکایی فرود آمده در ایران تحت اجاره غنا بوده است

خبرگزاری تسنیم: بانک یوتا تأیید کرد هواپیمایی متعلق به این بانک آمریکایی که هفته گذشته در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته بود تحت اجاره یک شرکت غنایی بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بانک یوتا» روز سه‌شنبه تأیید کردکه هواپیمای آمریکایی فرودآمده در فرودگاه مهرآباد تهران در هفته گذشته تحت اجاره یک شرکت معدنی غنایی بوده است.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه، 28 فرودین ماه در گزارشی از فرود «مهمانی ناخوانده» در تهران خبر داد. هواپیمایی که پرچم کوچک ایالات متحده روی دم آن دیده می‌شد و در قابل رویت‌ترین منطقه باند فرودگاه مستقر شده بود.
اسناد هواپیمایی نشان می‌دهند که این هواپیما به نام بانک یوتا ثبت شده است. بانکی که در شهر اوگدن ایالت یوتا مستقر است و سیزده شعبه در این ایالت دارد.
اسکات پارکینسون، معاون اول بانک یوتا روز سه‌شنبه تأیید کرد که شرکت غنایی «اینجینیرز و پلنرز» از هواپیمای متعلق به این کشور استفاده کرده است.
پارکینسون گفت که بانک یوتا از هنگام رویت این هواپیما در تهران با وزارت خارجه آمریکا و سایر نهادهای فدرال این کشور همکاری می‌کند؛ وی از توضیح بیشتر درباره اینکه این نهادها در حال بررسی چه موضوعی بوده‌اند خودداری کرده است.
براساس قوانین آمریکا هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی این کشور برای ورود به حریم ایران نیاز به اخذ مجوز از سازمان خزانه‌داری این کشور دارند.
شرکت غنایی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پرواز این هواپیما هیچ قانون هواپیمایی را نقض نکرده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت