رشد ۱۵ درصدی تولید فولاد ایران در سومین ماه ۲۰۱۴

رشد 15 درصدی تولید فولاد ایران در سومین ماه 2014

خبرگزاری تسنیم: انجمن جهانی آهن و فولاد از رشد حدود ۱۵ درصدی تولید فولاد ایران در مارس ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد مجموع فولاد تولیدی ایران در سه ماه نخست این سال به ۳.۷۹۶ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد 14.8 درصدی تولید فولاد ایران در  سومین ماه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تولید فولاد ایران در مارس 2013 بالغ بر 1.215 میلیون تن بود که این رقم در مارس امسال به 1.395 میلیون تن افزایش یافته است.

تولید فولاد ایران در مارس 2014 نسبت به ماه قبل از آن نیز رشد 10 درصدی داشته است. ایران در فوریه سال جاری 1.26 میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش مجموع تولید فولاد ایران در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 3.796 میلیون تن رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7.7 درصدی داشته است. ایران در سه ماه نخست سال قبل 3.525 میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران پانزدهمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان در سه ماه نخست 2014 شناخته شده است. چین با تولید 202 میلیون تنی در رتبه نخست و ژاپن با 27 میلیون تن و آمریکا با 21 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار دارند.

کل تولید فولاد جهان در ماه های ژانویه تا مارس 2014 نیز با رشد 2.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 405 میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه