آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اردبیل واقع‌بینانه بررسی شود


آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اردبیل واقع‌بینانه بررسی شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: باید با درک عمیق از مشکلات بانوان اردبیل سعی کنیم تا با احساس مسئولیت این دغدغه های را بررسی و برطرف کنیم به طوری که اگر هر ساله این اتفاق بیفتد ما در میان مدت قادر هستیم مشکلات ریشه ای حوزه بانوان برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در دیدار با بانوان دستگاه های اجرایی استان اردبیل اظهار کرد: در عصر معاصر نگرش ها به سمت سیستمی و اصلاح گرایانه در حال حرکت است به طوری که ما در حوزه زنان و دختران و حل مشکلات آنها سعی و تلاشمان بر این است تا حداقل در هر سال یکی از مشکلات زنان و بانوان را برطرف کنیم تا آنها بتوانند با آسیب های کمتر در عرصه های مختلف حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باید با درک عمیق از مشکلات نظیر بیکاری و مشکلات اقتصادی سعی کنیم تا با احساس مسئولیت این دغدغه های را برطرف کنیم به طوری که اگر هر ساله این اتفاق بیفتد ما در میان مدت قادر می شویم مشکلات ریشه ای حوزه بانوان را نظیر بیکاری، طلاق، مشکلات بهداشتی، درمانی و اجتماعی یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

خدابخش با اشاره به هشدارهای مسئولان حوزه بهداشتی و درمانی در مورد بالا رفتن آمار سزارین گفت: از این بابت نگرانی هایی وجود دارد که بهتر است با آگاهسازی و ایجاد برخی حساسیت ها در مورد عوارض سزارین پیشگری لازم را در این زمینه انجام دهیم.

استاندار اردبیل با تشریح تحصیل بانوان در مراکز دانشگاهی و آمار بالای بیکاران آنها بیان کرد: احساس می شود بانوان ما بدون اطلاع از بازار کار در رشته هایی که نیاز به آنها وجود ندارد تحصیل می کنند و هدف صرف ورود به دانشگاه بر مشکلات دامن زده است.

وی با بیان اینکه  آمار خشونت و مظاهر آن در استان بالاست، افزود: بخشی از این خشونت ها در داخل خانواده ها اتفاق می افتد که می توان با راهکارهای پیشگیرانه و آگاهی دهی به زنان و مردان شدت و فراوانی آن را کاهش داد.

رئیس شورای اداری استان با تشریح اینکه اصلاح رویکرد و نگرش رفتارهای نرم افزاری و توجه به کارهای فرهنگی بسیار ضروری و تاثیر گذار به نظر می رسد، گفت: ما امروز در مورد بانوی فضیلت ها حضرت زهرا(س) و الگوی رفتاری او زیاد سخنرانی می کنیم در حالی که در این زمینه معیار و شاخص رفتاری عملی که خودمان نیز عامل آن باشیم ارائه نمی کنیم و در عمل به قرآن کریم به عنوان منشور زندگی مسلمانان نیز دچار غفلت شدیم.

خدابخش با بیان اینکه عمل به قرآن می تواند همه سعادتمندی ما را در زندگی اجتماعی و خانوادگی قوام و دوام ببخشد، اظهار کرد: امروز در دنیا بیشتر کشورها با ابزار نرم افزاری سعی می کنند مسیر توسعه و پیشرفت را بپیمایند به طوری که اصلی ترین سرمایه آنها دانش و فنون نوین است به گونه ای که کشور آلمان و ژاپن دو کشور شکست خورده جنگ جهانی دوم بدون داشتن ارتش قوی در حوزه اقتصادی به چنان توانمندی رسیده اند که نرخ تورم در این کشورها در حد صفر است.

استاندار اردبیل از تمام دستگاه های اجرایی خواست تا با تبیین درست مشکلات و معضلات اجتماعی با ابزار رسانه ای و فرهنگی سعی کنند به تدریج آنها را برطرف کنند.

در این دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز با اشاره به برگزاری متنوع برنامه های در هفته زن و گشایش نمایشگاه توانمندی بانوان بیان کرد: ما با تغییر نگرش ها و مبانی فرهنگی می توانیم جامعه زنان را به جایگاه شاخص خود برسانیم و باید همواره بر این اعتقاد باشیم که مشکل زن تنها به خود او مربوط نیست بلکه خانواده ها و نظام اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد.

ماریا موسوی افزود: در سال جدید با عزم ملی تلاشمان را با کار گرفته و با احساس تعهد ومسئولیت سنگین سعی می کنیم در مسیر توسعه یافتگی جامعه زنان استان اردبیل گام برداریم.

در این مراسم از زنان فعال دستگاه های اجرایی استان اردبیل و مشاوران بانوان با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon