تدوین برنامه جامع شهری برای جذب سرمایه‌گذار در شیراز


تدوین برنامه جامع شهری برای جذب سرمایه‌گذار در شیراز

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با بیان اینکه اهمیت سرمایه گذاری با توجه به منافع ملی سنجیده می شود، گفت: برای جذب و تشویق سرمایه گذار در شهر باید برنامه های جامع شهری تدوین شود تا از بی نظمی درفعالیت ها جلوگیری شود.

فریدون فرقانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شیرازبا اشاره به نقش تصمیم گیری مسئولان و تدوین و اجرای قوانین و مقررات در تصمیمات بخش خصوصی، اظهار کرد: بدیهی است که بخش خصوصی نسبت به تصمیم گیری ها، قوانین و مقررات حساس باشد اما ساخت برج های دو قلو در شیراز به این موضوع بر می گردد که آیا تصمیم در زمانی که اتخاذ شده، صحیح بوده است یا خیر؟

وی افزود: اینکه در زمانی تصمیم به ساخت برج ها گرفته می شود اما این تصمیم غیرکارشناسی بوده و برای نمونه برای ترافیک شهری مشکل زا، نمی تواند سبب  نگرانی بخش خصوصی شود چرا که اولویت با منافع ملی و شهری است.

فرقانی با بیان اینکه زیباسازی و مدرن سازی شهر از ضروریات اقتصاد پویا و توسعه شهری است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هر سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به وضعیت شهری نگاه می کند و توسعه شهری یکی از شاخص های تشخیص برای سرمایه گذار است اما این موضوع جدای از بی نظمی در برنامه ریزی شهری و توجه به خواسته های غیرمعقول است که با رابطه رقم می خورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز تصریح کرد: اگر چه سرمایه گذاری برای توسعه شهر لازم و از شاخص های پیشرفت است اما این سرمایه گذاری باید منظم باشد و نباید هر کجای شهر برجی 10، 12 طبقه ساخته شود.

فرقانی، مطلوب بودن توجه به بخش خدمات را مشروط به فراهم کردن منافع گردشگری در شیراز دانست و گفت: در صورتی که به بخش خدمات در اقتصاد شیراز به عنوان زیرساخت گردشگری و فراهم کننده یک شهر توریستی توجه شود، مطلوب است اما در صورتی که بخش خدمات به عنوان صدور مجوز برای بیرون برها و مراکزی از این قبیل باشد، موضوعی نادرست بوده و خدمات نباید اولویت فعالیت های اقتصادی شیراز و حتی دیگر نقاط استان قرار گیرد.

وی با تأکید بر انتخاب سرمایه گذاران در سرمایه گذاری، افزود: سرمایه گذار بر اساس تحلیل اقتصادی و علاقه اش سرمایه گذاری می کند و برای سرمایه گذاری در بازارچه های خرد مانند بازارچه های صنایع دستی، بخش خصوصی در صورت سودآور بودن این بازارچه ها و معرفی پروژه ها از سوی شورای شهر و شهرداری، سرمایه گذاری می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز همچنین با بیان اینکه اهمیت سرمایه گذاری با توجه به منافع ملی سنجیده می شود، تأکید کرد: برای جذب و تشویق سرمایه گذار در شهر باید برنامه های جامع شهری تدوین شود تا از بی نظمی درفعالیت ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon