کاهش ۱۶ درصدی صادرات فرش دستبافت در سال گذشته


کاهش 16 درصدی صادرات فرش دستبافت در سال گذشته

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران از کاهش ۱۶ درصدی صادرات فرش دستبافت در سال گذشته خبر داد.

مجتبی فیض الهی در حاشیه دیدار مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با زنان کارآفرین همدان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار کرد: سال گذشته 316 میلیون دلار فرش دستبافت از ایران به سایر کشورها صادر شده که نسبت به سال 91 با 16 درصد کاهش رو به روست.

وی تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که صادرات فرش دستبافت در تمامی دنیا کاهش یافته و ایران توانسته از یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات فرش دستبافت در دنیا بخش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

صادرات 35 درصد فرش دنیا از ایران

فیض الهی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا امسال صادرات به حد معمول خود برسد، افزود: در حال حاضر با وجود کاهش صادرات، ایران با 35 درصد صادرات فرش دستبافت دنیا رتبه اول را در این حوزه داراست.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه صادرات فرش از کشورهایی همچون پاکستان و چین کاهش یافته است، عنوان کرد: در سال های گذشته کشور چین بخش اعظمی از صادرات فرش را برعهده داشت ولی در حال حاضر صادرات فرش از این کشور به شدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: رقبای صادراتی ایران در حال از دست دادن بازار هستند چراکه نمی توانند طرح و نقش ایرانی را تولید کنند.

48 درصد صادرات فرش ایران به اروپاست

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: در حال حاضر 48 درصد فرشهای بافت ایران به کشورهای اروپایی و مابقی به کشورهای آسیایی صادر می شود. کشورهای ژاپن، ایتالیا، آلمان و امارات چهار کشور اول صادرات فرش ایران هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود مشکلات و تحریم هایی که از سوی آمریکا اعمال شده به دنبال شناسایی بازارهای جدید در دنیا هستیم که اقدامات لازم در این حوزه از سال گذشته آغاز شده است.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران ابراز کرد: در حال حاضر بازارهای جدید چین، روسیه، آفریقای جنوبی و استرالیا برای معرفی فرش دستبافت ایران و انعقاد قراردادهای تجاری در دستور کار معاونت قرار دارند.

بافندگان با شرکت در نمایشگاه های خارجی سلایق دنیا را بشناسند

وی با اشاره به اینکه تجار و بافندگان ایرانی برای فروش فرش خود باید در نمایشگاه های خارجی حضوری فعال داشته باشند، بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا خرداد ماه امسال در چند نمایشگاه خارجی از جمله اربیل عراق، بلاروس، گرجستان و شنینگ چین شرکت می کنیم.

فیض الهی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بافندگان فرش دستبافت در کشور بانوان هستند، گفت: این قشر باید بیش از پیش به شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی معتبر شرکت کنند تا از این طریق ضمن شناسایی بازارهای جدید، سلایق بازار را نیز بشناسند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon