سهم اردبیل از تولید ناخالص کشوری ۹ دهم است


سهم اردبیل از تولید ناخالص کشوری 9 دهم است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۹ دهم درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان اردبیل است در حالی که باید این رقم به ۱/۷ درصد افزایش یابد تا به متوسط کشوری نزدیک شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی در نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل وضعیت اقتصادی و صنعتی مناسبی ندارد و یکی از استان های نو پا در این زمینه است و تلاش بر این است تا با حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی وضعیت موجود بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه تنها یک درصد تولید صنعتی کشور در استان اردبیل انجام می شود، افزود: بخش صنعت ما نوپاست چرا که در گذشته با توجه جدی به بخش کشاورزی و گردشگری صنعت مورد حمایت قرار نگرفته و همانند نوپا بودن استان اردبیل صنعت این استان نیز ریشه دار به نظر نمی رسد.

عاملی تصریح کرد: در همین راستا ما مطالعه سنجی طرح ها را انجام دادیم و 50 طرح پیش امکان سنجی شده برای سرمایه گذاری در این استان با رویکرد صادرات گرایانه و متناسب با ظرفیت استان آماده و مهیای حضور سرمایه گذاران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از صدور مجوز و جواز تاسیس برای 634 واحد صنعتی در استان خبر داد و گفت: باید مشوق های سرمایه گذاری به گونه ای فراهم آید تا امکان بهره برداری صحیح از ظرفیت های صنعتی به وجود آید که در این زمینه برنامه ریزی های منسجم در حال انجام است.

وی با تشریح اینکه افق توسعه صنعت اردبیل گرایش به صنایع بزرگ و اشتغالزا است، بیان کرد: ما در شهرک های صنعتی با وجود توسعه و پیشرفته های همه جانبه همچنان با برخی ضعف ها رو به رو هستیم به طوری که اکثر صاحبان صنایع انتظار دارند با توجه به وضعیت تحریم و فروش کم با پرداخت سرمایه در گردش از آنها حمایت شود.

عاملی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم زمین های بلااستفاده در شهرک ها را با فسخ قرارداد واگذار کنیم که آرام آرام این اتفاق در حال رخ دادن است ولی در این زمینه مشکلات و موانع قانونی وجود دارد که باید به صورت کشوری برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل با بیان اینکه برخی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان واقعی نیاز به حمایت مالی در راه اندازی مجموعه و حفظ زمین واگذار شده دارند، اظهار کرد: ما به غیر از افرادی که تمایلی به سرمایه گذاری ندارند برای صاحبان چرخه کار و تولید، فرصتی را فراهم کردیم که امر تولید خود را با قوت انجام دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon