۸۰ درصد زمین های راکد شهرک صنعتی اردبیل واگذار شده است


80 درصد زمین های راکد شهرک صنعتی اردبیل واگذار شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد زمین های بلاتکلیف و راکد در شهرک های صنعتی استان اردبیل فسخ قرار داد شده و دوباره به صاحبان سرمایه و کار واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد ملاطفی در نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با صاحبان صنایع واقع در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل اظهار کرد: ما براساس برنامه ابلاغی، فسخ قرارداد و تعیین تکلیف زمین های راکد را انجام دادیم و آنها را به صاحبان واقعی تولید و سرمایه گذاران واگذار کردیم.

وی بیان کرد: در ستاد تسهیل استان نیز به این امر کمک شده و با قوت و قدرت این کار انجام می شود اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که منابع حاصل از این واگذاری ها به شرکت شهرک های صنعتی بازگردانده نمی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: ما در 2 سال گذشته 4 میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت ها به صورت ملی اعتبار گرفتیم تا مشکل زیرساختی شهرک های صنعتی برطرف شود که انتظار می رود برای تامین اعتبار مورد نیاز در ادامه این فرایند کمک های استانی و ملی انجام شود.

ملاطفی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه 20 هکتار زمین از طریق این شهرک به فروش ریسده و واگذار می شود، افزود: درآمد حاصل از آن در کنار پرداخت حقوق و مزایای پرسنل صرف برخی کارهای زیرساختی در شهرک ها شده ولی همچنان مشکلات فنی در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در این دو سال کمک های خوبی را به صورت ملی و استانی شاهد نبودیم و بدهی ما به پیمانکاران افزایش یافته است اما با وجود این محدودیت ها، فعالیت های زیرساختی تعطیل نشده است.

در این نشست 2 تن از مدیران از کارخانه ها و واحدهای تولیدی شهرک شماره 2 اردبیل مشکلاتشان را به ویژه مشکل واگذاری ونقل و انتقالات زمین اعلام کرده و ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و مشوق های حمایتی از تولید کنندگان را مطرح کردند.

سپس مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی شماره 2 اردبیل نیز خواستار ارائه تنفس برای بازپرداخت تسهیلات ارائه شده به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب و احداث یک مجموعه بیمارستان و شرکت بازاریابی در شهرک صنعتی شماره 2 را یادآور شد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon