قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۷ سنت کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هرچند آمارهای جدید از میزان تولید چین، کند شدن روند کاهش تولید در این کشور را نشان می دهد، اما چشم انداز رشد تقاضای جهانی عمدتا بدون تغییر باقی مانده و قیمت نفت برنت در بالای 109 دلار باقی مانده است این در حالی است که تداوم بحران اوکراین نیز جلوی کاهش بیشتر قیمت را گرفته است.
کاهش فعالیت کارخانجات در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان برای چهارمین ماه متوالی قابل پیش بینی بود، اما تحلیلگران همچنین علائم اولیه ای از ثبات در اقتصاد چین به دلیل تلاش های دولت این کشور برای تقویت رشد اقتصادی را مشاهده کردند.
در همین حال، رئیس جمهور اوکراین از نیروهای دولتی خواسته است تا عملیات دیگری را علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه انجام دهند. این موضوع سوالات جدیدی را در مورد موفقیت توافق به دست آمده در هفته گذشته مطرح ساخته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، پس از کاهش 68 سنتی (0.6 درصدی) در جلسه گذشته که بزرگترین کاهش قیمت در طی دو هفته اخیر بود، امروز با 7 سنت کاهش به 109 دلار و 20 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش بیش از دو درصدی در جلسه گذشته که شدیدترین کاهش قیمت در حدود 4 ماه گذشته بود، امروز 22 سنت کاهش یافت و به 101 دلار و 54 سنت رسید.
تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این رابطه به رویترز گفت: «نگرانی های ژئوپلتیک در مورد اوکراین و موضوعات حل نشده ای نظیر موضوع سوریه و لیبی، موجب باقی ماندن قیمت ها در سطح بالا شده اند.»
نونان افزود در صورت برطرف شدن ریسک های افزایشی کنونی و تعیین قیمت ها بر اساس عوامل پایه ای بازار، قیمت نفت برنت به 100 دلار نزدیکتر می شود و قیمت نفت خام آمریکا به حدود 90 دلار می رسد.
انتهای پیام/ 134

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه