روحانیت، روحیه جهاد و مقاومت را به بدنه جامعه تزریق می‌کند

روحانیت، روحیه جهاد و مقاومت را به بدنه جامعه تزریق می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور گفت: روحانیت با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف دفاعی، پایداری، و فضاهایی همچون اردوهای راهیان نور در زمان حاضر، روحیه مقاومت را به بدنه جامعه تزریق می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن دری، نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین، صبح امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه، با حضور در خبرگزاری تسنیم،‌ از تحریریه و سرویس‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این رسانه قرار گرفت. حجت‌الاسلام دری با بازدید از سرویس‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، بین الملل، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی و... نظرات خود را پیرامون بخش‌های مختلف عنوان کرد و با خبرنگاران سرویس فرهنگی خبرگزاری به گفت‌وگو نشست.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری تسنیم، به مسائل مختلفی همچون تفاوت فضای مقاومت در هشت سال دفاع مقدس و تبیین عناصر مقاومت در مناطق فعلی جنگی و اردوهای راهیان نور، نقش روحانیت در دفاع مقدس و راهیان نور، قلمروهای فعالیت روحانیت همچون رسانه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و...، ارزش و جایگاه فرهنگی راهیان نور برای جوانان، تأثیر و وظایف روحانیون در جذب رائران خارجی به اردوهای راهیان نور و... پرداخته شد.

روحانیت، روحیه مقاومت را به بدنه جامعه تزریق می‌کند

حجت‌الاسلام محمدحسن دری در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به جایگاه و نقش بسزای روحانیت در جنگ و راهیان نور گفت: روحانیت با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف دفاعی، پایداری، و فضاهایی همچون اردوهای راهیان نور در زمان حاضر، روحیه مقاومت را به بدنه جامعه تزریق می‌کند. روحانیت قلمروهای مختلفی برای فعالیت دارد و با توجه به هر قلمرو رسالات متعددی بر عهده این قشر است، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس، رسانه‌ها، مساجد و تجمعات مذهبی و... از جمله قلمروهایی است که روحانیت در آن به ایفای نقش و تأثیرگذاری می‌پردازد.

روحانیت، ملجأ و پناهگاه رزمندگان در جبهه/راهیان نور بهترین مکان برای بصیرت‌افزایی جوانان

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین روحانیت را ملجأ و پناهگاه رزمندگان در جبهه معرفی کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود راهیان نور را بهترین مکان برای بصیرت افزایی جوانان دانست و توضیح داد: جوانان باید درس شهدا و عبرت‌هایی را که طی هشت سال جنگ تحمیلی به دست آمده است، مشاهده کنند و بدانند تمام موفقیت‌ها و پیروزی‌ها حاصل تبعیت از ولایت، وحدت مردم با امام و اعتقاد جمعی ملت بود.

رضایت 100 درصدی زائران خارجی از عوامل اجرایی راهیان نور

حجت‌الاسلام دری با اشاره به حضور پررنگ زائران خارجی در اردوهای راهیان نور گفت: زائران از تمامی عوامل اجرایی و خدماتی که انجام می‌شود 100 درصد اعلام رضایت کرده‌اند و همه درخواست‌ها از سوی آنان مبنی بر توسعه فعالیت‌ها و خدمات راهیان نور است.

5 هزار شهید روحانی

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین در ادامه سخنانش اظهار داشت: از میان تمام شهدا 5هزار شهید از قشر روحانی بوده است، یعنی به طور تقریبی از هر 4 روحانی که به جبهه اعزام می‌شد، یک نفر به شهادت رسیده است. تعداد شهدای روحانی، 12 درصد بیشتر از تعداد شهدای سایر اقشار کشور است و اغلب روحانیونی که در اردوهای راهیان نور حضور داشته و به فعالیت مشغول‌اند سابقه حضور در جنگ و یا جانبازی دارند. هر جا که روحانیت حضور داشته خط شکنی با موفقیت انجام شده است و نباید فراموش کرد که مشروعیت دفاع مقدس توسط مراجع و روحانیت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران