گردهمایی معلمان برای تحقق مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری

گردهمایی معلمان برای تحقق مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری

خبرگزاری تسنیم: وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری همایش معلمان تهرانی برای بررسی وظیفه معلمان در ایفای مسئولیت‌های فرهنگی گفت: جامعه معلمان مطالبات مقام معظم رهبری را از دولت‌مردان و نهادهای مسئول مطالبه می‌کند.

محمود فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری همایش فرهنگیان تهرانی در تاریخ 8 اردیبهشت برای نقش‌آفرینی در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری و از مسئولان درخواست کردند تحت فشار افکار غربی‌ها واقع نشوند و با تمام توان در این عرصه فعالیت کنند.

وی افزود: معلمان و جامعه فرهنگیان به‌عنوان تأثیرگذارترین اقشار مرجع در جامعه مطرح هستند و مخاطبان آنها 12 میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آنها هستند که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، فرهنگیان شهر تهران تصمیم گرفتند تجمعی را برپا کرده و اهداف و وظیفه معلمان در این شرایط حساس را برای ایفای مسئولیت‌های فرهنگی بررسی کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در دو عرصه ایجابی و دفاعی صورت بگیرد، گفت: در عرصه ایجابی که دشمن به ارزش‌ها حمله کرده است باید دانش‌آموزان را آگاه کنیم و با تلاش‌های انجام شده اعتقادات آنها به باورها و ارزش‌های دینی و فرهنگی را تقویت کنیم.

فرشیدی بیان کرد:‌ در زمینه‌های دفاعی و سلبی، آثار مخرب برنامه‌های فاسد ماهواره و اینترنت باید برای دانش‌آموزان تبیین شود و مدیران و معلمان در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید از مدارس و معلمان برای برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنند، گفت:‌ آموزش و پرورش می‌تواند با صدور راهکارها و دستورالعمل‌ها، اطلاعات لازم در زمینه آثار مخرب تهاجم فرهنگی را در اختیار معلمان و مربیان پرورشی قرار دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه معلمان به‌عنوان جمعی از جامعه فرهیخته اسلامی مطالبات مقام معظم رهبری را از دولت‌مردان و نهادهای مسئول همچون وزارت ارشاد و علوم مطالبه می‌کند تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

فرشیدی در پایان عنوان کرد: همایش معلمان تهرانی 8 اردیبهشت در سالن تفاهم در تهران با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon