ولایت فقیه مسیر رشد و تعالی جامعه را مشخص می‌کند


ولایت فقیه مسیر رشد و تعالی جامعه را مشخص می‌کند

خبرگزاری تسنیم: آیت الله جوادی آملی گفت: مردم باید از نعمت ولایت بهره‌مند شوند و در این میان باید شکر گذار وجود ولایت در میان خود باشند زیرا ولایت فقیه مسیر تعالی و رشد جامعه را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به نعمت ولایت الهی اظهار کرد: مردم باید از نعمت ولایت بهره‌مند شوند و در این میان باید شکر گذار وجود ولایت در میان خود باشند.

آیت الله جوادی آملی افزود: قرآن کریم تنها مطالبی را تاکید می‌کند که مهم و کارساز باشد و در این میان به مطالبی که اهمیتی ندارد تاکیدی نمی‌کند به طور مثال درخت خرمای که حضرت مریم از آن خوردند به دلیل اهمیت نداشتن نوع درخت قرآن کریم به آن نپرداخته است و آن را بیان نکرده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حیات و زندگی انسان‌ها عنوان کرد: حیان و زندگی انسان‌ها تنها به دلیل این است که آن‌ها با استفاده از قدرت تفکر و اختیاری که خداوند در اختیارشان گذاشته است مسیر درست راه را انتخاب کنند و پس از آن در روز قیامت سرنوشت آن‌ها مشخص می‌شود.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: پیامبران و قرآن کریم راهنمای انسان‌ها در جهان هستی هستند و راه سعادت و خوشبختی را به انسان‌ها نشان دهند در این میان برخی از انسان‌ها مسیری را که قرآن کریم و پیامبران نشان دادند را انتخاب می‌کنند و سعادتمند می‌شوند و برخی به سخنان آن‌ها اعتماد نمی‌کنند و گمراه می‌شوند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه در دوران مجهولیت به عجم‌ها اهمیت داده نمی‌شد عنوان کرد: این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) به تمام افراد در هر نژادی احترام می‌گذاشتند و در میان آن‌ها هیچگونه فرقی نمی‌گذاشتند و سعی داشتند که بسیاری از افراد رفتار ایشان را الگوی خود قرار می‌دادند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon