سیاست زدگی از مدارس و دانشگاه‌ها دور شود


سیاست زدگی از مدارس و دانشگاه‌ها دور شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت دامغان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهر و استان توجه کنند که ابلاغ‌ها و دستورالعمل‌های غیر کاربردی که هیچ‌گاه در ادارات اجرایی نمی‌شود دردی از فرهنگ و اقتصاد جامعه دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در نخستین نشست جامع هم‌اندیشی متولیان حوزه فرهنگ این شهرستان که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری دامغان با حضور جمعی از مدیران کل و رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دامغان در محل کانون فرهنگی تربیتی حاج اکبر تقوی این شهرستان برگزار شد اظهار‌کرد: به عنوان متولیان و خادمان امروز باید به دنبال برنامه‌های برویم که بایسته‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی را در زندگی مردم جاری سازد.

وی خاطر‌نشان کرد: با نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر فرهنگ و اقتصاد، روشن است که علی‌رقم وجود سرمایه و پشتوانه‌های بسیار کشور در این حوزه‌ها در هر دو زمینه فقری را شاهدیم که ناشی از متغیر‌های متعددی از جمله عدم مدیریت صحیح است.

مدیر حوزه‌ علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان تأکید کرد: امروز متولیان فرهنگ باید به این سؤال پاسخ دهند که حوزه‌های فرهنگ ساز جامعه کدامند و از این طریق می‌توان اهداف و چشم‌انداز‌های تدوین شده در این بخش را عملیاتی کردو به نتایج عینی و ملموس رساند.

حجت الاسلام رستمیان با بیان اینکه نخستین حوزه فرهنگ‌ساز در هر جامعه‌ای، تبیین و تعمیق باورها و ارزش‌ها در وجود افراد آن اجتماع است، افزود: دومین جایگاه شکل‌گیری فرهنگ در جامعه اسلامی و اخلاقی ما محیط خانواده است که باید از گزند شبیخون فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.

امام جمعه موقت دامغان آموزش و پرورش و مدارس و سپس دانشگاه‌ها را از مؤثرترین و بارز‌ترین مصادیق حوزه‌های فرهنگ‌ساز جامعه عنوان و تصریح کرد: این دو حوزه مهم نیازمند توجه، برنامه‌ریزی و نگرش به دور از سیاست زدگی و خود باختگی فرهنگی و امید و اراده آفرینی مسئولان امر برشمرد.

وی حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری را از مهمترین قطب‌های فرهنگ‌سازی و تأثیر گذاری در فضای اجتماعی کشور دانست و کم‌توجهی، برخورد‌های سلیقه‌ای و گاه سیاسی، عدم فراهم سازی زیر‌ساخت‌های فعالیت و نبود توازن بین حمایت و نظارت و توقع مسئولان بالا دستی را از دلایل کمرنگ شدن این مراکز دانست.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان از رسانه‌ها و مطبوعات خواست نقش تأثیر‌گذار و روشنگر خود در فرهنگ‌سازی را باور داشته و همسو با رهبر معظم انقلاب، علما و صاحب‌نظران فرهنگ و نظام ایران اسلامی در راه اعتلای جامعه پویای دینی و خلق حماسه اقتصادی مدیران و مسئولان اجرایی کشور را یاری کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon