دانش آموزان اهری خاطرات زلزله ارسباران را در قالب ۲۷۵ اثر ثبت کردند

دانش آموزان اهری خاطرات زلزله ارسباران را در قالب 275 اثر ثبت کردند

خبرگزاری تسنیم: به همت دبیرخانه همایش دانش آموزی؛ « درسی که از زلزله ارسباران آموختیم» دانش آموزان اهری خاطرات و تجربیات عینی خود را از زلزله سال ۹۱ ارسباران در قالب ۲۷۵ اثر ثبت و ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، دبیر علمی همایش دانش آموزی؛ " درسی که از زلزله ارسباران آموختیم"، در تشریح اهداف برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش در راستای کیفیت بخشی به آموزش موضوع زلزله در برنامه درسی جغرافیا و توسط گروه آموزشی جغرافیای آموزش و پرورش منطقه اهر برنامه ریزی شد.

جعفر خضوعی افزود: با توجه به وقوع زلزله در 21 مرداد سال 1391 ارسباران و تجربه عینی وقوع زلزله توسط شهروندان این منطقه، دعوت و ترغیب دانش آموزان برای بازیابی مشاهدات، تجربیات و خاطرات خود از وقوع زلزله و نگارش آن، زمینه ای برای ایجاد موقعیت آموزشی موثر در فراگیری مفاهیم و موضوعات مرتبط با زلزله بود و ما با این هدف و همچنین با هدف برجسته ساختن ضرورت درس آموزی از این حادثه طبیعی، به انتشار فراخوان برای دریافت آثار به عنوان مسابقه اقدام کردیم.

سرگروه آموزشی جغرافیای آموزش و پرورش منطقه اهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: برگزاری این همایش با هدف سپاسگزاری از همه شرکت کنندگان و تقدیر از برگزیدگان مسابقه ترتیب داده شد. در این همایش همچنین تعدادی از آثار برتر توسط پدیدآورندگان آنها ارائه شد.

وی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش، گفت: مسابقه ابتدا با طرح پرسش؛ " از زلزله ارسباران چه درسی آموختیم؟" و انتشار فراخوان آغاز شد که طی آن از دانش آموزان خواسته شد پاسخ خود را در 500 کلمه بنویسند و پس از اتمام مهلت تعیین شده، تعداد 275 اثر از مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان اهر به دبیرخانه همایش ارسال شد و پس از داوری، تعداد 13 اثر برگزیده شد.

در این همایش که با حضور معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش اهر و جمعی از کارشناسان این اداره و همچنین دانش آموزان صاحب اثر و دبیران جغرافیای منطقه اهر شرکت داشتند، تعداد شش مقاله ارائه شد و فرجیان معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش اهر در موضوع زلزله به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان از صاحبان 13 اثر برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد. علی جنت خواه ( دبیرستان علامه حلی)، بهارک حسینی ( نمونه توحید)، علی پوراحمد ( نمونه دانش)، وحید رادپور ( علامه حلی)، محمد سلطانی ( نمونه دانش)، علی پوراسد ( نمونه دانش)، مریم فتحی ( مردانی آذر)، پریا عطایی (بوعلی سینا)، لیلا حسن زاده ( بوعلی سینا)، میررضا یونسی ( علامه حلی)، مهدیس منصورنیا ( بنت الهدی صدر)، فاطمه قربانی ( فرزانگان) و رضا باغبانی زاده ( امیرکبیر)، نفرات برگزیده این همایش هستند.

وی، همچنین انتشار ویژه نامه و نمایشگاه مجازی عکس زلزله ارسباران از برنامه های جنبی این همایش عنوان کرد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon