غنا: هیچ هیات رسمی با هواپیمای آمریکایی به ایران نفرستاده‌ایم

غنا: هیچ هیات رسمی با هواپیمای آمریکایی به ایران نفرستاده‌ایم

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر اطلاع‌رسانی غنا با رد حضور یک هیات دولتی از این کشور در هواپیمای شرکت یوتا اعلام کرد وزارت خارجه ایران از طرف دولت غنا اظهار نظر نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از غناوب؛ فلیکس کواکیه، معاون وزیر اطلاع‌رسانی غنا بار دیگر اخبار منتشر شده مبنی بر حضور ابراهیم ماهاما، مدیرعامل شرکت E&P و جان ماهاما، برادر رئیس‌جمهور این کشور در هواپیمای شرکت یوتا و حضور در ایران در قالب یک هیات دولتی را تکذیب کرد.

این خبر نیز که ماهاما از طریق هواپیمای بمباردیر ممکن است وارد ایران شده باشد و برخی از قوانین بین‌المللی را نقض کرده باشد صحیح نیست. شرکت E&P نیز با صدور بیانیه‌ای ادعای مطرح شده درباره سفر مدیران این شرکت با یک هواپیمای آمریکایی به ایران را تایید نکرده است.

معاون وزیر اطلاع رسانی غنا اعلام کرد که ابراهیم ماهاما از اعضا یا مقامات دولت نبوده است، بنابراین این امکان وجود ندارد که وی در قالب هیاتی از دولت غنا وارد ایران شده باشند.

وی در این‌باره گفت: " دولت غنا هیچ هیاتی را با هواپیمای آمریکایی مورد بحث به ایران اعزام نکرده و ماهاما (رئیس‌جمهور غنا) نیز با این هواپیما به لندن، یا نشست داووس نرفته است. من نمی‌توانم از طرف وزارت خارجه ایران صحبت کنم. به نظرم وزارت خارجه ایران نیز از طرف دولت غنا اظهار نظر نمی‌کند."

این درحالی است که برخی رسانه‌های داخلی غنا مانند روزنامه استیتسمن آنلاین از احتمال تلاش برادر رئیس‌جمهور این کشور برای  انتقال پول نفت ایران به صورت طلا خبر داده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان