آخرین وضعیت طرح انتقال پایتخت


آخرین وضعیت طرح انتقال پایتخت

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال پایتخت پس از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود تا در کارگروه ویژه این طرح در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم  خمین و نایب ‌رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره سرنوشت طرح انتقال پایتخت گفت: گزارش شور دوم این طرح در کمیسیون شوراها تصویب و جهت طرح در صحن علنی به هیئت رئیسه مجلس داده شده است. 

وی افزود: پس از رأی مثبت نمایندگان به این گزارش در صحن علنی و تأیید آن در شورای نگهبان این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود تا در کار گروه ویژه بررسی طرح انتقال یا ساماندهی پایتخت مورد بررسی قرار گیرد. 

نایب رئیس کمیسیون شوراها اظهار داشت: براساس این طرح شورایی متشکل از مقامات ارشد دولتی جهت بررسی و جمع‌بندی مطالعات در زمینه تراکم‌زدایی و ساماندهی شهر تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به محل دیگری تشکیل می‌شود. 

رضایی در پایان یادآور شد: ریاست شورا را رئیس جمهور یا معاون اول وی برعهده دارد و وزیر کشور (دبیر شورا)، دو نفر از اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس به انتخاب نمایندگان، وزرا راه و شهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی، نفت و همچنین معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، شهردار تهران، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعضای دیگر این شورا هستند.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon