۱۶ درصد واحدهای صنعتی در کشور غیرفعال است


16 درصد واحدهای صنعتی در کشور غیرفعال است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۶ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور به حالت غیرفعال و تعطیلی کشیده شده اند که تلاش می کنیم این واحدها به چرخه تولید و رونق قتصادی بازگردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید محمدعلی ابریشمی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد این استان، اظهار کرد: 712 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی مجموعه های مختلف تولیدی فعالیت می کنند که از بین آنها 5 هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی در سال های اخیر به وضعیت رکود و تعطیلی کشیده شده اند.

وی عمده مشکل واحدهای تولید و صنعتی راکد را مشکل نقدینگی برشمرد و گفت: با منابعی که وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک های عامل و سازمان صنایع کوچک در اختیار دارد تلاشمان بر این است تا بخشی از این واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام به چرخه تولید باز گردند.

ابریشمی با بیان اینکه در 8 سال گذشته هیچ توجهی به صنعت تولیدی و اشتغال نشده است، افزود: ما به جای حل مشکلات در این 8 سال فقط شعار دادیم و بخش عظیمی از منابع کشور نیز به هدر رفته است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در این وضعیت تنها راه نجات کشور ارتقای صنعت و بهبود وضعیت تولید است و تا زمانی که موانع و مشکلات پیش روی صنعتگران را حل نکنیم نمی توانیم کشور را از وضعیت رکود تورمی خارج کنیم.

وی استاندار اردبیل را چهره ای صنعتی با سابقه درخشان در این بخش معرفی و بیان کرد: صنعتگران این استان باید از دیدگاه های راهگشای صنعتی استاندار اردبیل در حل موانع پیش رو استفاده کنند چرا که بنده با شناختی که از سال 53 از مجید خدابخش استاندار اردبیل دارم یقین دارم که موانع صنعتی و تولید این استان با همراهی خود تولیدکنندگان و صنعتگران به خوبی برطرف می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امیدواریم وضعیتی را در استان اردبیل در سال های آینده شاهد باشیم تا این استان در ریل توسعه صنعتی و رونق اقتصادی بیشتر گام بردارد.

ابریشمی افزود: ما با ایجاد فضای سهل و راحت و به دور از قوانین مزاحم برای سرمایه گذاران و بسترسازی خوب در حوزه تامین آب، برق و گاز مورد نیاز و سایر امکانات باید تلاش کنیم تا شهرک های صنعتی ما از وضعیت موجود خلاصی پیدا کنند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از بانک های عامل خواست تا در حمایت از صنعتگران آستین بالا بزنند و به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تمدید بازپرداخت وام ها نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران وارد کار شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon