استخدام ۴۰ هزار آموزشیار سوادآموزی در ۳ سال اخیر


استخدام 40 هزار آموزشیار سوادآموزی در 3 سال اخیر

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۳ سال گذشته ۴۰ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی با استفاده از ظرفیت های قانونی و توجه دولت تعیین تکلیف شده و استخدام آنها در مجموعه آموزش و پرورش انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی باقرزاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه نهضت سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: ما هیچ نیروی بلاتکلیف در نهضت سوادآموزی نداریم و در شرایط کنونی نیز ما از نیروهای غیرتعهدآور استفاده می کنیم و به صورت پاره وقت بدون تعهد استخدامی و پرداخت سرانه در قبال آموزش هر بیسواد حقوق و مزایای مربوط به این امر را پرداخت می کنیم.

وی تصریح کرد: براساس سرشماری سال 90، یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور تحت پوشش آموزش های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند به طوری که در 2 گروه سنی 10 تا 49 سال نرخ باسوادی بیش از 90 درصد است و در گروه سنی بالاتر نیز این نرخ حدود 77 درصد به ثبت رسیده است.

باقرزاده با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه تا آخر سال آینده باید در گروه سنی 10 تا 49 سال وضعیت بی سوادی ما باید به صفر برسد، گفت: ما امیدواریم در این 2 سال باقیمانده از برنامه 5 ساله بتوانیم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: اگر جمعیت 1 میلیون و 200 هزار نفر آموزش دیده در یک سال اخیر را به همراه اتباع خارجی که نرخ بی سوادی در آنها بیش از 40 درصد است و آموزش سوادآموزی اولیای دانش آموزادن و گروه سنی 10 تا 20 سال را در نظر بگیریم تا پایان برنامه پنجم توسعه قادر می شویم ریشه کنی بی سوادی را در گروه سنی 10-49 شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه حضور بالای 50 سال در کلاس های نهضت ممنوع است اما بیشترین هدفگذاری در گروه سنی زیر 50 سال است، افزود: ما با توجه به شرایط آموزش پذیری افراد در گروه سنی زیر 50 سال این برنامه را تدارک دیده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد: تلاش ما بر این است تا کودکان کار، جامعه معلول و گروه های فراگیر دیگر را زیرپوشش ببریم تا زمینه ای فراهم آید که گروه های مختلف آموزش پذیر جامعه بتوانند از خدمات مرتبط بهره مند شوند.

باقرزاده اظهار کرد: ما امسال هیچ مشکلی در تامین منابع اعتباری در حوزه سوادآموزی نداشتیم و تلاش می کنیم تا هزینه آموزش با کیفیت در حد متناسب به شرایط و موقعیت موجود فراهم آید.

در این مراسم از اداره کل کمیته امداد بهزیستی و زندان های استان اردبیل به عنوان دستگاه های برتر در حوزه سوادآموزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon