تونی بلر: ایران از تلاش برای رسیدن به «آستانه هسته‌ای» دست بردارد

تونی بلر: ایران از تلاش برای رسیدن به «آستانه هسته‌ای» دست بردارد

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر سابق انگلیس در سخنانی گفت: همانگونه که دولت آمریکا به درستی انجام می دهد، بایستی به صراحت اعلام کنیم که ایران باید از تلاش برای تبدیل شدن به کشوری در آستانه هسته‌ای شدن دست بردارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دفتر نخست وزیر سابق انگلیس؛ تونی بلر امروز در یک سخنرانی با عنوان«چرا خاورمیانه اهمیت دارد» به مسائل مهم این منطقه از جمله بحث سوریه، مصر، لیبی، مذاکرات سازش و گفتگوهای هسته ای ایران و 1+5 پرداخت. 

وی در بخشی از سخنان خود درباره ایران عنوان کرد : همانگونه که دولت آمریکا به درستی انجام می دهد، ما بایستی به صراحت اعلام کنیم که ایران باید از تلاش برای تبدیل شدن به کشوری در آستانه هسته‌ای شدن دست بردارد.

نخست وزیر سابق انگلیس ادامه داد: هفته های آتی برای مذاکرات حائز اهمیت خواهد بود؛ اما من تمایلی ندارم که به خواسته های  ایران برای(افزایش) نفوذ منطقه ای در مقابل اعطای برخی امتیازها در بلندپروازی های هسته ای اش تسلیم شویم. 

تونی بلر مدعی شد: دولت ایران عامدانه نقش برهم زننده ثبات در منطقه  را ایفا می‌کند. هدف ما البته نباید شامل تغییر نظام ایران باشد. مردم ایران در نهایت امر باید راه خود را پیدا کنند؛ اما ما در هر فرصت ممکن باید علیه استفاده تهران از قدرتش در حمایت از تندوری مقابله کنیم. 

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان