ایده‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تجاری‌سازی شود


ایده‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تجاری‌سازی شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار یزد با اشاره به ضرورت همسویی و همراهی دانشگاه و صنعت برای جلوگیری از معضل بیکاری و تامین نیروی کار متخصص، بر تجاری‌سازی ایده‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید‌محمد میر‌محمدی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌های استان یزد اظهار کرد: نگاه علمی در مشکلات تمام مسائل را محدود کرده و به یک مشکل واحد و عمده متمرکز می‌کند.

وی افزود: مسئله اصلی در دانشگاه‌ها ایجاد برند و نشانه است و فقط در این صورت قادر هستیم ابعاد علمی را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم‌.

میرمحمدی زیرساخت‌ها، اساتید شایسته و عملکرد دانشگاه‌ها را از جمله مباحث حائز اهمیت در ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه‌ها دانست‌.

استاندار تصریح کرد: گسترش مراکز آموزشی عالی با جذب بالای دانشجو و کیفیت بالا از محورهای توسعه استان است‌.

وی در ارتباط با مباحث فرهنگی و تربیتی ناشی از جذب دانشجو اظهار کرد: فرهنگ اصیل یزدی دارای نقاط قوت فرهنگی برای تربیت دانشجویان غیر بومی در استان یزد است‌.

میرمحمدی در مورد عدم پایداری دانشگاه‌ها افزود: در صورت داشتن اثرات سوء  ناشی از ابلاغ‌های سیاستی دولت برای دانشگاه‌ها موارد پیش آمده باید توسط عاملین ذیربط مورد بررسی قرار گیرد و در صورت بروز هرگونه عیب و ایراد به وزارت خانه مربوطه جهت اصلاح اطلاع داده شود‌.

استاندار افزود: ما باید در دانشگاه‌ها به تناسب بازار کار در جامعه نیروهای کاری مستعد‌، آگاه و با سواد تربیت کنیم و در صورت اشباع شدن رشته‌ای خاص در بازار کار، سریعاً در زمینه ایجاد رشته و تربیت دانشجویانی متناسب با آن رشته اقدام کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قادر هستند با مدیریت و برنامه‌ریزی درون سازمانی خود، فضایی کاملاً با نشاط و به دور از هر گونه خفقان ایجاد کنند و در کنار تربیت علمی و آموزشی به کنترل دقیق و کافی فضای علمی‌، فرهنگی و دینی دانشگاه بپردازند.

میرمحمدی با بیان اینکه پیشرفت علمی در گرو بیان نظرات مختلف و روحیه پرسشگری است، گفت: در دولت تدبیر و امید فضا برای ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی‌، گفتمان و پرسشگری فراهم است‌.

استاندار یزد در این جلسه دستور تشکیل کارگروهی علمی با مدیریت دکتر محمد صالح اولیاء رئیس دانشگاه سراسری یزد را صادر و معرفی مزیت‌های موجود و قابل خلق در دانشگاه‌ها‌ و برقراری ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع و بازار کار را از جمله موارد قابل پیگیری کارگروه علمی در دانشگاه یزد عنوان کرد‌.

وی نظارت و هدایت موثر طرح‌های پژوهشی‌، همکاری دانشگاه‌ها برای استفاده از تجهیزات مختلف کارگاهی و آزمایشگاهی یکدیگر‌، ایجاد کرسی‌های مباحث علمی – تحقیقی و فرهنگی‌ و ایجاد فضای پرسشگری و جستجو‌گری در دانشگاه‌ها را هم برای دانشگاه ضروری دانست.

میرمحمدی ایجاد سامانه همایش‌های دانشگاه‌ها‌، برنامه‌ریزی برای عدم تأخیر کلاس‌های آموزشی در شرایط خاص‌، تهیه و تدوین پیشنهادهای رفع اشکال سیاست‌های کلان و مقررات ابلاغی‌ را هم از موارد لازم برای پیگیری توسط این کمیته معرفی کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بررسی ایجاد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای‌، تجاری سازی ایده‌های علمی و پژوهشی‌ و تجمیع دانشگاه‌های کوچک در دانشگاه‌های بزرگ‌تر و بررسی بازار کار برای متناسب‌سازی جذب دانشجو هم از جمله اقدامات این کمیته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon