پیش بینی ۱۰ هزار معتکف برای حضور در مساجد اردبیل


پیش بینی 10 هزار معتکف برای حضور در مساجد اردبیل

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در ایام اعتکاف پیش بینی می کنیم مساجد استان اردبیل پذیرای ۱۰ هزار معتکف در استان اردبیل باشند که در این ایام از ظرفیت های معنوی و عبادی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در دومین نشست هماهنگی مراسم اعتکاف در اردبیل اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم ثبت نام از معتکفان روزهای 11 و 12 ماه رجب برگزار می شود و بر اساس تدارک اولیه 50 مسجد در استان اردبیل در این زمینه اعلام آمادگی کردند تا ثبت نام ها انجام شده و مراسم نیز با حال و هوای معنوی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این آیین قرار است علاوه بر روحانیان محلی و استانی از مبلغان دینی قم نیز استفاده کنیم و از یکی از اساتید برجسته اخلاق کشور دعوت کردیم تا در این مراسم میهمان ویژه آیین اعتکاف مومنان اردبیل باشد.

ستوده بیان کرد: فریضه معنوی اعتکاف بهترین بستر برای تحقق اهداف فرهنگی و دینی است که در سال اقتصاد و فرهنگ می تواند زمینه خوبی را برای اعتلای جامعه بشری فراهم آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به دو جنبه اعتکاف اعم از آثار فردی شامل نورانیت قلبی و آثار اجتماعی در انجام بهتر امور با پشتوانه معنوی افزود: این حرکت زمینه ای را فراهم می کند تا سقوط انسان از جایگاه حقیقی رخ نداده و رسیدن به کمال نیز با رفع موانع موجود مطلوب انجام شود.

وی تاکید ادیان آسمانی را در تقویت پشتوانه معنوی برای حرکت اجتماعی و فردی جامعه بشری یادآور شد و گفت: اعتکاف نوعی درون گرایی است که آفت خودفراموشی وخدا فراموشی را از قلب انسان دور کرده و روحیه تعاون و همکاری را افزایش داده و به بهبود وضعیت کمک کند.

ستوده با تشریح اهمیت برگزاری فریضه معنوی و ارزشی اعتکاف بیان کرد: انسان به طور کلی به دنبال به دستیابی کمال و پرورش ابعاد وجودی خود است و خلوت گزینی در منزل روح گامی مهم برای رسیدن به این مقصد بزرگ انسانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعتکاف به عنوان شایسته ترین فرصت در جدایی از زندگی دنیا و کناره گیری از برخی ناملایمتی های روزگار یاد کرد و گفت: نباید اعتکاف را با انزوا طلبی و رهبانیت اشتباه بگیریم چرا که اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خود و خدای خود است.

وی اظهار کرد: ما از این ظرفیت می توانیم در پشتوانه سازی کارهای فردی و اجتماعی با تکیه بر خردورزی و تخصص استفاده کنیم تا با خاوج شدن از مادی گرایی و زندگی روزمره بتوانیم در مسیر عبودیت الهی گام برداریم.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon