برنامه‌ریزی برای توانمندسازی مناطق شهری آسیب‌پذیر اردبیل


برنامه‌ریزی برای توانمندسازی مناطق شهری آسیب‌پذیر اردبیل

خبرگزاری تسنیم: معاون امورعمرانی استاندار اردبیل گفت:حاشیه نشینی معضل جدی شهر‌ها‌ی درحال توسعه بوده که تلاش بر این است امسال با توانمند سازی مناطق شهری آسیب پذیر اردبیل با برنامه درست اقدامات مناسبی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی آذر نژاد در بازدید از پروژ های عمرانی جنوب استان اردبیل اظهار کرد: در این زمنیه توانمد سازی سکونت گاههای غیر رسمی یکی از ضروریت هاست که به نظر می رسد دولت تدبیر و امید و وزارت کشور توجه جدی به این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه، شهرهای در حال توسعه در مسیر حرکت رو به جلوی خود باید با چنین آسیب هایی به شکل اساسی و ریشه ای مقابله کنند افزود: تلاش و جدیت بر این است امسال توانمند سازی مناطق آسیب پذیر شهری با برنامه درست انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با تصریح به اینکه ساخت و سازهای بی رویه در استان اردبیل مشکل ساز شده است,افزود: شهرداران استان با بکارگیری اهرم های قانونی نباید در هیچ شرایطی اجازه ساخت و ساز غیرمجاز و فاقد پروانه ساخت را به افراد سود جو و فرصت طلب بدهند.

آذرنژاد گفت: این گونه ساخت و سازهای بی رویه چهره زیبای شهرها را مخدوش کرده و موجب بروز مشکلات بی شمار در آینده می شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید به این که بیش از 40 درصد از بودجه سالانه شهرداری خلخال از محل اعتبارات دولتی تامین می شود اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی شهرداری خلخال باید به فکر افزایش منابع داخلی و درآمدهای محلی شهرداری بوده و از اتکا به اعتبارات دولتی پرهیز کند.

وی اظهار امیدواری کرد شهرداران با بکارگیری حداکثر توان نیروی انسانی و امکانات شهرداری نسبت به کیفی شدن عمران و آبادانی شهر، ساماندهی وضعیت جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهر، مدیریت پسماند زباله و جمع آوری و رفع سد معابر اقدام کند.

معاون استاندار اردبیل با تاکید به تعامل اعضای شورای اسلامی با شهرداری عامل اصلی موفقیت شهرداری ها است, افزود: تجربه نشان داده که اختلاف و تنش بین اعضای شورا و شهرداران نتایج خوبی برای شهرداری ها نداشته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon