برخورد باخرافه‌گرایی در دستور کار بسیج مداحان قرار می گیرد


برخورد باخرافه‌گرایی در دستور کار بسیج مداحان قرار می گیرد

خبرگزاری تسنیم: جانشین مسئول بسیج مداحان کشور در قزوین گفت: برخی از اشخاص در قالب مداح سعی در وارد کردن خرافه به آئین مذهبی ما را دارند که در مواردی ناخودآگاه و در مواردی آگاهانه است که بسیج مداحان سعی در شناسایی و برخورد با آنها دارد.

علی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: ذکر و ستایشگری اهل بیت از اهمیت ویژه ای در دین مبین اسلام برخوردار است، ذاکری اهل بیت پیشینه طولانی مدتی در تاریخ دارد و در ابتدای این سلسله جلیله وحی الهی قرار دارد.

وی افزود: در قرآن کریم خدای متعال بارها به مدح رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت پرداخته است به همین سبب ما مفتخریم که ذاکر اهل بیت هستیم  و به مدح این بزرگواران می پردازیم. 

جانشین مسئول بسیج مداحان کشور  گفت: آموزش مداحی و فعالیت جامعه ستایشگری در طول تاریخ تشیع  برقرار بوده است اما به برکت انقلاب اسلامی و حمایت های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ما روز به روز شاهد عمق تأثیرگذاری این جامعه هستیم.

فراهانی تصریح کرد:سپاه و بسیج همیشه حامی کارهای فرهنگی مردم محور همچون فعالیت های ستایشگری و مدیحه سرایی بوده و هست و این حمایت سبب گسترش این تشکل ها شد که البته در گذشته به عنوان هنر و ادبیات آئینی نامیده می شد.   

وی بیان کرد: در میان اقشار جامعه قشری اثر گذار به عنوان بسیج مداحان وجود دارد که در شکل گیری انقلاب نقش بسیار مهمی ایفا کرده است، به طوری که امام خمینی (ره)فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و محرم و صفر مرکز تبلور و جلوه گری جامعه ستایشگری است.

فراهانی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست اخیر با مداحان کشور، خاطر نشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "گاهی یک مجلس مداحی اهل بیت اثرش از ساعت ها سخنرانی بیشتر است"، می توان تأثیر این قشر مهم در جامعه را دریافت.

وی افزود: مأموریت اصلی سازمان بسیج مداحان جذب و سازماندهی و آموزش مداحان بسیجی کشور است، ما وظیفه داریم نیروهای جوان و علاقه مند به امر ستایشگری اهل  بیت را شناسایی کنیم و به صورت تخصصی به این عزیزان آموزش های لازم را ارائه دهیم.

فراهانی در مورد کسانی که سعی در وارد کردن خرافه به آئین شیعه و وقایع تاریخی ما را دارند تصریح کرد: متاسفانه برخی از اشخاص در قالب مداح سعی در وارد کردن خرافه به آئین مذهبی ما را دارند که در مواردی ناخودآگاه و در مواردی آگاهانه است، بسیج مداحان در نظر دارد از فعالیت این گونه اشخاص جلوگیری کرده و با آنها به صورت جدی برخورد کند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon