برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه یک تصمیم «حاکمیتی» است

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه یک تصمیم «حاکمیتی» است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تصمیم دمشق به برگزاری انتخابات، یک تصمیم "حاکمیتی" است که به هیچ مسئول خارجی اجازه دخالت در آن داده نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوری "سانا"، سخنگوی وزارت خارجه سوریه در واکنش به انتقادهای غرب و آمریکا نسبت به اعلام زمان انتخابات ریاست جمهوری سوریه که قرار است 13 خرداد برگزار شود، گفت: تصمیم دمشق به برگزاری انتخابات، تصمیمی حاکمیتی است که به هیچ مسئول خارجی اجازه دخالت در آن را نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: تصمیم به آغاز نام‌نویسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی و اجرای قوانین است.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری سانا گفته که تصمیم دولت سوریه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک تصمیم حاکمیتی سوریه است که به هیچ‌کس اجازه دخالت نمی‌دهد و اگر این کشورها و در رأس آن کشورهای غربی ادعای دموکراسی و آزادی را دارند پس باید به صدای آرای مردم سوریه گوش کنند که چه‌کسی را از طریق صندوق رأی انتخاب می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه گفت: سازمان ملل و الاخضر الابراهیمی نماینده آن در امور سوریه که سیاست جانبدارانه در پیش گرفته است، مسئول شکست مذاکرات ژنو2 هستند. این در حالی است که کشورهایی که به تروریست‌های سوریه سلاح می‌فرستند و از اقدامات جنایت آمیز تروریست‌های سوری حمایت می‌کنند با شنیدن صدای مردم سوریه از طریق انتخابات مخالفت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری عربی سوریه بر مشروعیت حقیقی تأکید دارد و این مشروعیت را صندوق‌های رأی تعیین خواهد کرد و این مردم سوریه هستند که با آزادی کامل و اراده آن در مرحله آتی انتخابات، تعیین می‌کنند که چه‌کسی در این کشور دولت را به‌عهده بگیرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان