فارین‌پالیسی: اقتصاد آمریکا از تحریم هم‌زمان ایران و روسیه لطمه می‌بیند

فارین‌پالیسی: اقتصاد آمریکا از تحریم هم‌زمان ایران و روسیه لطمه می‌بیند

خبرگزاری تسنیم: نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی نوشت: «پیش بردن جنگ اقتصادی به‌صورت هم‌زمان علیه دو کشور دشمن کار دشواری است که آمریکا باید بداند قادر به انجام آن نخواهد بود».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی نوشت تحریم‌های نفتی و گازی علیه ایران باعث شده اهرم فشار آمریکا روی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کاهش یابد.
این نشریه آمریکایی به تأثیر اعمال تحریم‌های گازی علیه روسیه بر تأمین منابع گاز کشورهای اتحادیه اروپا اشاره می‌کند و استفاده از صادرات منابع نفتی و گازی ایران را روش مناسبی برای اعمال فشار بر روسیه ذکر می‌کند.
فارین پالیسی می‌نویسد: «کمپین تحریم‌ها علیه ایران از مدت‌ها پیش چنان به حالت خودکار ادامه یافته‌اند که در آن وسیله‌ها و هدف‌ها جایشان را گم کرده‌اند و هیچ توجهی به اثرات سوء این تحریم‌ها بر منافع خودمان نشده است».
این گزارش می‌افزاید: «اکنون با بالا رفتن تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین باید به یکی دیگر از این اثرات سوء توجه کرد: تحریم‌ها علیه ایران اهرم فشار ما بر ولادیمیر پوتین را کاهش می‌دهند».
فارین پالیسی در ادامه با تأکید بر اثرات منفی‌ای که عرضه نفت و گاز ایران در بازارهای جهانی می‌تواند بر اقتصاد روسیه داشته باشد ابراز نگرانی می‌کند که ممکن است روسیه به‌خاطر حفظ درآمدهای خود از محل صادرات انرژی وسوسه شود مسیر مذاکرات هسته‌ای را به‌سمت حفظ تحریم‌ها علیه ایران و بیرون نگاه داشتن این کشور از بازارهای جهانی نفت و گاز پیش ببرد.
این نشریه آمریکایی، علی‌رغم این، می‌نویسد: «خوشبختانه روسیه تا کنون تسلیم چنین وسوسه‌هایی نشده است».
این گزارش، بر همین اساس تأکید می‌کند بحران آمریکا و روسیه بر سر تحولات اوکراین دلیل دیگری برای آمریکا و متحدان غربی‌اش فراهم می‌آورد تا به‌دنبال توافق هسته‌ای با ایران باشند.
فارین پالیسی در پایان تصریح می‌کند که پیش بردن جنگ اقتصادی به‌صورت همزمان علیه دو کشور دشمن کار دشواری است که آمریکا باید بداند قادر به انجام آن نخواهد بود چرا که «توماس جفرسون» در سال 1807 با تحریم همزمان انگلیس و فرانسه نه‌تنها نتوانست رفتار این دو کشور را تغییر دهد بلکه لطمات سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد آورد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت