هلند مدعی شد جنگنده‌های روسیه حریم هوایی آن کشور را نقض کرده‌اند


هلند مدعی شد جنگنده‌های روسیه حریم هوایی آن کشور را نقض کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: یک مقام وزارت دفاع هلند ادعا کرده جنگنده‌های کشورش دو فروند هواپیمای نظامی روسیه را به خارج از حریم هوایی آن کشور هدایت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام هلندی مدعی شده جنگنده‌های هلندی روز چهارشنبه برای رهگیری دو هواپیمای نظامی که به گفته وی متعلق به روسیه و ناقض حریم هوایی هلند بوده‌اند به آنها نزدیک شده‌اند.
«ویلکو تر هورست»، از سخنگویان ارتش هلند گفته ارتش ساعت 3:50 بعدالظهر به وقت محلی متوجه شده دو فروند هواپیمای بمب‌افکن روسی وارد حریم هوایی کشور شده‌اند.
وی افزوده دو فروند جت اف‌16 به منطقه اعزام و هواپیماهای روسی را به خارج از حریم هوایی مذکور هدایت کرده است.
ساعاتی پیش از این هم یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفته بود دو هواپیمای روسی در مرزهای شمال شرقی اسکاتلند حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.
هلند و انگلیس هر دو عضو ائتلاف ناتو هستند که در ماههای گذشته اختلافات شدیدی با روسیه بر سر تحولات اوکراین داشته‌اند. تنش‌های بین دو طرف پس از آن بالا گرفت که اعتراضات در کی‌یف به عزل ریاست جمهوری نزدیک به روسیه در آن کشور انجامید.
برگزاری همه‌پرسی در شبه جزیره کریمه که اکثر ساکنان آن را جمعیت روس تشکیل می‌دهند و الحاق آن به فدراسیون روسیه از جمله دیگر حوادثی بود که به تشدید تنش‌ها بین طرفین دامن زد.
لاوروف روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با راشاتودی تأکید کرد که مسکو در صورت حمله به منافع کشورش در اوکراین به تهاجمات پاسخ خواهد داد.
انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت