ترویج بازی‌های محلی، احیای ارزش‌ها و باورهای دینی است


ترویج بازی‌های محلی، احیای ارزش‌ها و باورهای دینی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور گفت: احیا و ترویج بازی‌های بومی و محلی، احیای ارزش‌ها و باورهای دینی ما است و ما باید در راستای شناسایی و احیای این ورزش‌ها گام‌های بیشتری برداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قصرشیرین، جشنواره بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه با حضور تیم‌هایی از شهرستان‌های مختلف استان روز گذشته در مجموعه ورزشی آزادی شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور در این جشنواره از میزبانی مردم قصرشیرین تقدیر کرد و این شهر را از پیشقراولان عرصه‌های فرهنگی کشور برشمرد.

غلامرضا جعفری افزود: احیا و ترویج بازی‌های بومی و محلی، احیای ارزش‌ها و باورهای دینی ما است و ما باید در راستای شناسایی و احیای این ورزش‌ها گام‌های بیشتری برداریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تداوم برگزاری این جشنواره‌ها، گام بزرگی در جهت توسعه و معرفی بازی‌های بومی و محلی مناطق مختلف ایران بزرگ برداشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: هیات بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه با توجه به قابلیت‌های قصرشیرین اقدام به برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در این شهرستان مرزی کرد.

مجتبی جوهری اظهار کرد: رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی از برگزاری مسابقات ملی این رشته ورزشی در قصرشیرین خبر داد که امید است با رفع کاستی‌های موجود بتوانیم بازی‌های بومی محلی و مراسم سنتی استان کرمانشاه را در سطح ملی به نمایش بگذاریم.

وی تصریح کرد: هیئت بازی‌های بومی محلی در استان کرمانشاه هم‌اینک فعال است و می‌طلبد برای اینکه در سطح ملی قابلیت خود را به خوبی نشان دهند، تمرین‌های بیشتری داشته باشند.

در این جشنواره بازی‌های قولان، کلاو روانیکی، کوره کوره، کوزه کوزه، شیری یا پلنگ توسط تیم‌هایی از شهرهای هرسین، کنگاور، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب، پاوه و روانسر، حرکت‌های موزون کردی جوانرود و پاوه، هوره قصرشیرین و سیاه چمانه پاوه به نمایش درآمد.

همچنین پخت شیرینی و نان محلی و برپایی سیاه چادر عشایری با پوشش محلی از سوی هر یک از تیم‌های شرکت کننده در حاشیه این جشنواره برپا بود ضمن اینکه عکس‌های ورزشی و ورزشکاران و تیم‌های ورزرشی قصرشیرین نیز در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام / ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon