هفته ای برای کارگران

هفته ای برای کارگران

خبرگزاری تسنیم: تشریح برنامه‌های روز کارگر,مخالفت با ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت, ادامه بیمه کارگران ساختمانی در سال ۹۳, شناسنامه دار شدن بیش از ۶ میلیون کارگر درروز کارگر مهمترین اخبار این هفته تعاون و اشتغال بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاید بتوان مهم‌ترین برنامه این هفته تعاون، اشتغال راتشریح برنامه‌های هفته کارگر از سوی معاون وزیر کار بیان کرد. همچنین اختصاص 8400 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی نیز یکی از اخبار مهم این هفته بود که طائی, معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار نیز به آن اشاره کرد.

*تشریح برنامه‌های روز کارگر

محمدرضا موالی‌زاده, معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی  در یک نشست خبری باتشریح برنامه‌های روز کارگر گفت:این مراسم در چند بخش از جمله امور فرهنگی و تبلیغی شامل تبلیغات محیطی، به صدا در آوردن زنگ کارگر در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و امور رسانه‌ای تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تجلیل از شهدا و ایثارگران جامعه کارگری و برگزاری رقابتهای ورزشی کارگران و تقدیر از پیشکسوتان ورزش کارگری از دیگر برنامه‌های هفته کارگر است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که امسال برنامه‌های هفته کارگر در 3 محور انجام شود که ایمن محورها عبارتند از نقش برجسته کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش کارگران در تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و سیاستهای دولت برای حل مشکلات معیشتی کارگران است.*
 

*ادغام نشدن بخش درمانی تامین اجتماعی درخواست کارگران است

 یکی دیگر از اخبار این حوزه مخالفت جامعه کارگری باادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بابیمه سلامت است. که اولیا علی بیگی, رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور با اشاره به اینکه جامعه کارگری با ادغام بخش درمانی تامین اجتماعی مخالفت است گفت:در راستای سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی رهبری تقویت بازار رقابتی خدمات بیمه درمانی باید افزایش یابد.

*بیمه کارگران ساختمانی در سال 93ادامه دارد

اما یکی از اخبار حاشیه ساز این هفته تعاون، اشتغال حول صحبت‌های «محمدحسن زدا»، معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی که گفته بود «تعهد و برنامه‌ای برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی در سال جاری نداریم» بود, که اکبر شوکت،عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از بین یک میلیون و 700 هزار کارگر ساختمانی, 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت: ما بقی این تعداد یعنی حدود 900 هزار نفر در نوبت بیمه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه کردن کارگران در سال 93 به منابع سازمان تامین اجتماعی از فروش پروانه ساخت از طریق شهرداری‌ها به صندوق تامین اجتماعی بستگی دارد گفت: قانون رفع موانع اجرایی بیمه‌ کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است با منابع حاصل از فروش پروانهٔ ساخت که از طریق شهرداری‌ها به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌شود، تمام کارگران ساختمانی را بیمه کند.

*کارورزی بیش از 100 هزار دانش آموخته دانشگاهی

توجه به بحث اشتغال ازمباحث مهم در کشو راست که معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازاختصاص 8400 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی خبر داد. حسن طائی , معاون اشتغال وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارورزی بیش از 100هزار دانش آموخته دانشگاهی در بنگاه‌های کارآفرینی کشور خبر داد و گفت: امسال 8 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.

*6 میلیون کارگر شناسنامه کار می‌گیرند

 کارگران فاقد شناسنامه کار همواره صدر اخبار بوده اند که هادی ابوی,سخنگوی کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه امسال نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین می‌شود گفت: در روز کارگر امسال با راه اندازی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار خبر خوبی را برای جامعه کارگری خواهیم داشت.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه