هزاران نفر از مخالفان رژیم سعودی پشت میله های زندان هستند


هزاران نفر از مخالفان رژیم سعودی پشت میله های زندان هستند

خبرگزاری تسنیم: یکی از مخالفان جدی رژیم آل سعود تاکید کرد که دولت ریاض هزاران نفر از مخالفان سیاسی خود را همچنان پشت میله های زندان نگه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، سعد الفقیه رئیس جنبش اصلاح اسلامی در عربستان روز گذشته تصریح کرد: تعداد زندانیان سیاسی مخالف رژیم عربستان به بیش از 25 تا 30 هزار نفر رسیده است.

فقیه گفت: دولت عربستان از ابتدای امسال تاکنون سرکوب مخالفان و منتقدان را به شدت افزایش داده است. سرکوب مخالفان و معترضان پاسخی به فیلم های ویدئویی است که به انتقاد از عملکرد آل سعود پرداخته و از افزایش مفاسد مالی و اقتصادی و بی عدالتی در این کشور انتقاد کرده است.

اعتراضات ضد رژیم آل سعود از نوامبر 2011 میلادی زمانی که نیروهای امنیتی عربستان به سوی معترضان در استان قطیف در شرق این کشور آتش گشودند به شدت افزایش یافته است. در این حمله 5 نفر از تظاهرکنندگان کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

اکتبر گذشته نیز عفو بین الملل از مقام های عربستان به علت وضعیت اسف بار حقوق بشر در این کشور انتقاد کرده بود. عفو بین الملل همچنین نامه ای را به سازمان ملل ارائه داده که در آن به نمونه های نقض حقوق بشر در عربستان در دو سال گذشته اشاره شده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان