«پاتل و آرزوهای کوچک» و «پایتخت ۳» پروانه نمایش گرفتند


«پاتل و آرزوهای کوچک» و «پایتخت 3» پروانه نمایش گرفتند

خبرگزاری تسنیم: جلسه شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌های خانگی- ویدیویی برای ۱۵ عنوان فیلم از جمله «پاتال و آرزوهای کوچک» به کارگردانی مسعود کرامتی و سریال «پایتخت ۳» به کارگردانی سیروس مقدم پروانه نمایش صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌های خانگی- ویدیویی 31 فروردین با حضور همه اعضاء در محل معاونت آثار و فعالیت‌های سینمایی برگزارو برای پانزده عنوان فیلم پروانه نمایش صادر شد.

فیلم‌های ‌ سینمایی «صبح خاکستر» به تهیه‌کنندگی عبد الرضا آشتیانی و کارگردانی حسن ناظر، سینمایی «پاتال و آرزوهای کوچک» به تهیه‌کنندگی وحید نیکخواه آزاد وبه کارگردانی مسعود کرامتی، ویدیویی «نوزده بزرگ‌تر از بیست» به تهیه کنندگی علیرضا قاسم خانی و به کارگردانی فرشید سلیمی و موسی رضوی، ویدیویی «خط آفتاب» به تهیه کنندگی اسماعیل کردی و کارگردانی محمد رضا خاکی، ویدیویی «افسون گل سرخ» به تهیه کنندگی محمد بصیری و کارگردانی سید مجتبی حسینی پروانه نمایش دریافت کردند.

همچنین سریال «شاهگوش قسمت 17 و 18» به تهیه کنندگی سید محمد امامی – مهران برومند و کارگردانی داوود میر باقری، سریال «شوخی کردم: انتقاد» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری، سریال «پایتخت 3» به تهیه کنندگی شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی و کارگردانی سیروس مقدم و «هفت عنوان فیلم خارجی» از شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌های خانگی / ویدیویی، پروانه نمایش دریافت کردند.

«پاتال و آرزوهای کوچک» فیلمی از سینما کودک است که  مسعود کرامتی آن را در سال 1368 کارگردانی کرده است و فیلم‌نامهٔ این اثر را رضا کیانیان و مهدی سجاده‌چی نوشته بودند.  «پاتال و آرزوهای کوچک» در زمان اکران خود فروش خوبی داشت . در سال 89 فرشته طائر پور یکی از تهیه کنندگان فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» از ساخت «پاتال 2» نیز خبرداد، پروژه ای که تا به امروز تولید نشده است.

در خلاصه داستان «پاتال و آرزوهای کوچک» آمده است: «موجودی عجیب به نام «پاتال» از میان یک کره‌جغرافیا که مادر «وحید» برای او خریده، بیرون می‌آید تا به جبران محبت «وحید» آرزوهای او را برآورده سازد. به مدد نیروی شگفت‌انگیز «پاتال» آرزوهای «وحید»، خواهرش «شیرین» دوستانش «محسن و «حمید» برآورده می‌شود. «وحید» به جای پدر به اداره می‌رود و پدر به جای او به مدرسه، مادر، دخترک کوچکی می‌شود و «شیرین» جای او را می‌گیرد. «محسن» اکنون هرچه بگوید بزرگتر‌ها اطاعت می‌کنند و برخلاف گذشته همه بزرگتر‌ها «حمید» را نه تنها از خوردن منع نمی‌کنند بلکه مدام به او دستور می‌دهند که بیشتربخورد!... ولی در پایان همه بچه‌ها بازگشت به شرایط قبل از دیدار «پاتال» را آرزو می‌کنند.»

«سریال پایتخت 3» مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم است که ایام نوروز 1393 از شبکه یک سیما جمهوری اسلامی پخش شد. در خلاصه داستان سری سوم «پایتخت» آمده در شب عروسی ارسطو، حادثه‌ای روی می‌دهد که باعث می‌شود نقی که از چند ماه قبل بیکار است، پریشان و افسرده شود. او با تشویق خانواده به ورزش کشتی که در جوانی به آن مشغول بوده روی می‌آورد و پا در مسابقات کشتی پیشکسوتان می‌گذارد، اما ماجرایی در خلال کشتی پیش می‌آید که نقی و خانواده‌اش را وارد ماجراهایی تازه‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران