رکورد داد و ستدهای روزانه بورس انرژی شکست

رکورد داد و ستدهای روزانه بورس انرژی شکست

خبرگزاری تسنیم: ۶۵۰۰ تن متانول، ۹ میلیون لیتر حلال، ۲ هزار بشکه میعانات گازی و ۵۱۲ قرارداد سلف موازی استاندارد برق روز گذشته در بورس انرژی داد و ستد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در آخرین روز معاملاتی این هفته 4004 تن متانول پتروشیمی شیراز به ارزش 34 میلیارد ریال در بورس انرژی به فروش رسید و 2075 تن متانول پتروشیمی زاگرس به ارزش 17 میلیارد ریال و 312 تن متانول پتروشیمی فناوران هم به ارزش 2 میلیارد و 500  میلیون ریال در بازار فیزیکی این بورس عرضه و فروخته شد.
همچنین در روز چهارشنبه 2000 بشکه میعانات گازی پالایش گاز ایلام از سوی شرکت ملی نفت ایران روی تابلو رفت که رقابت برای خرید این محصول بین خریداران، قیمت هر بشکه از این محصول را کمی بیشتر از 2 میلیون ریال تعیین کرد و ارزش این حجم از میعانات گازی حدود 4 میلیارد ریال بود.
بر اساس این گزارش؛ در آخرین روز معاملاتی هفته و در ادامه ساعت معاملات، 6 میلیون لیتر حلال 402 شرکت پالایش نفت بندر عباس (شبندر)  هم بطور کامل فروخته شد که ارزش این محموله 114 میلیارد و 700 میلیون ریال بود.
3 میلیون لیتر حلال 402 هم از سوی پالایش نفت تبریز در این روز عرضه شد که با موفقیت فروش رفت. ارزش حلال تبریز 57 میلیارد و 342 میلیون ریال بود.
همچنین در آخرین ساعات معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی در روز چهارشنبه 200 تن گاز مایع صنعتی (ال پی جی) پتروشیمی بندر امام از سوی مشتریان خریداری شد که ارزش این محصول بالغ بر 4 میلیارد و 100 میلیون ریال بود.
پتروشیمی بندر امام نیز با 330 تن برش سنگین نفتالین دار زنگ پایان عرضه ها را در بازار فیزیکی بورس انرژی زد. مشتریان هم این حجم برش سنگین را به ارزش 5 میلیارد و 154 میلیون ریال خریداری کردند.
همچنین روز گذشته در بازار برق 512  قرارداد سلف موازی استاندارد برق تنها در نماد بار پایه روزانه برای تحویل در روز های مختلف اردیبهشت امسال معامله شد.
این گزارش می افزاید: تعداد معاملات صورت گرفته در آخرین روز معاملاتی هفته 39 مورد و ارزش کل آن 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که با انجام معاملات در دو بازار مشتقه (تابلو برق) و بازار فیزیکی بورس انرژی، ارزش کل معاملات افزون بر 245 میلیارد ریال شد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه