وزارت راه به راه‌آهن مشهد- بجنورد- گرگان بی‌توجه است


وزارت راه به راه‌آهن مشهد- بجنورد- گرگان بی‌توجه است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به این‌که اجرای پروژه ریلی مشهد، بجنورد، گرگان در دولت یازدهم یک سال به عقب افتاد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به این پروژه بی توجه است.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: مصوبه واگذاری اجرای راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان به آستان قدس، اجرای این پروژه ریلی را به اندازه یک سال عقب انداخت.

وی افزود: قرار بود این پروژه از نیمه های اسفند گذشته دوباره اجرایی شود اما اجرایی نشد و بار دیگر اجرای کار را یک و نیم ماه به عقب انداخت.

ثروتی با تاکید بر این‌که پیگیری های استاندار و فرماندار نیز در این زمینه ضعیف بوده است، افزود: قرار بود برای اجرای 150 کیلومتر از راه آهن مشهد بجنورد گرگان که در حوزه استان است،‌زمین هایی از منابع طبیعی تامین و در اختیار این پروژه قرار گیرد اما تا کنون این زمین ها تحویل نشده است.

وی افزود: فرماندار و استاندار منتظر اقدام راه و شهرسازی و این وزارتخانه نیز  بی توجه به آن است و به همین علت تا کنون کار تحویل زمین های منابع طبیعی به نتیجه نرسیده است.

ثروتی با گلایه از اجرایی نشدن پروژه ریلی مزبور گفت: اگر اجرای این راه ریلی بار دیگر به تعویق افتد به ناچار وزیر راه و شهرسازی را استیضاح می کنم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس  با بیان اینکه این پروژه ریلی تاکنون چهار کنلگ خورده است گفت: با وجود قول های مساعدی که برای سرعت بخشی به اجرای این پروژه گرفته ایم، هنوز از روند کار نگران هستیم.

ثروتی افزود: این پروژه تاکنون پس از چهار بار کلنگ زنی اجرایی نشده و دست خوش تغییرات بسیاری شده است بنابراین هنوز نگرانی هایی برای اجرای این طرح وجود دارد و پیگیری ها باید در این زمینه متداوم و مستمر باشد.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان شمالی گفت: از آقای آخوندی انتظار می رود به اجرای پروژه ها و طرح های راه سازی استان سرعت ببخشد.

وی افزود: کنار گذر شمالی و پروژه چهار خطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان هر کدام 6 سال از برنامه عقب است و بیمارستان آشخانه نیز قرار بود سه سال قبل به بهره برداری برسد اما تا کنون به اتمام نرسیده است.

ثروتی گفت: گلستان شهر بجنورد نیز با مشکلات بسیار همچون جمع آوری آب های سطحی روبه روست که انتظارمی رود بازدید از مسکن مهر مرکز استان نیز در برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفرشان به این استان باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه