امام جمعه جدید شهرستان کوثر معرفی شد


امام جمعه جدید شهرستان کوثر معرفی شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و با قدردانی از زحمات ۶ ساله حجت الاسلام لطف الله عبد اللهی، حجت الاسلام عسگر بیگی ینگجه به مدت سه سال به عنوان امام جمعه جدید شهر کوثر معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان کوثر در محل فرمانداری این شهرستان با تاکید بر لزوم وحدت کلمه و یکپارچگی در میان مردم به ویژه بین ائمه جمعه با اهالی منطقه، رمز موفقیت مسلمانان از صدر اسلام تا کنون را در وحدت کلمه و توحید و یگانگی دانست و اظهار کرد: اساس اسلام بر این دو اصل استوار بوده و کسانی که ایمان آورده و در اراده خود راسخ و مصمم بودند در مقابل دشمنان به موفقیت رسیده و همواره خواری و زبونی را به دشمنان تحمیل کردند.

حجت الاسلام سید حسن عاملی حضور تمامی آحاد مردم به ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران شهرستانی و استانی را در نماز جمعه الزامی دانست و افزود: فرهنگ نماز جمعه فرهنگ غنی اسلام و قرآن را در عمل ها و افکار ها تجلی می دهد و تنها با این فرهنگ غنی و لطف الهی می توان در برابر هزاران شبکه های ماهواره ای مقاومت و ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل برقراری نمازهای جمعه در سراسر کشور بعد از انقلاب اسلامی ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین مردم است، گفت: یکی از برنامه های اساسی امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد وحدت و همبستگی در کشور بود و با اتکا به این وحدت و همبستگی مردم باید در نماز جمعه ها حاضر بوده و پایه های استکبار جهانی را به لرزه در آورند.

نماینده ولی فقیه در استان نمازهای جمعه را عامل وحدت بخش در بین نمازگزاران بیان و تاکید کرد: لازم است مسلمانان هر هفته یکدیگر را دیده تا علاوه بر تقرب به درگاه الهی موجبات وحدت و همدلی را به وجود آورند.

عاملی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس های احکام در مساجد و مکان های مذهبی بیان کرد: دشمنان از طرق مختلف اقدامات زیادی را برای هدف قرار دادن افکار جوانان و نوجوانان کشور انجام داده اند و هزینه های زیادی خرج کرده اند تا نسبت به سست کردن عقاید آنها موفق شوند بنابراین ضروری است تا با برگزاری این کلاس ها جوانان خود را در مقابل تبلیغات مسموم دشمن خنثی کنیم.

در این مراسم استاندار اردبیل نیز با اشاره به محرومیت جنوب استان در اکثر زمینه  ها اظهار کرد: پیش از این  بی مهری های بسیاری در رابطه با پیشرفت و توسعه جنوب استان به وقوع پیوسته است و تفاوت توسعه شمال استان و جنوب استان اردبیل را به وضوح می توان مشاهده کرد، اما می توان این محرومیت را با همکاری مسئولان و مدیریت جهادی مدیران استانی و شهرستانی به فرصت و توسعه در عرصه های صنعت و سرمایه گذاری تبدیل کرد.

مجید خدابخش جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی را در تمامی مناطق استان به ویژه در شهرستان کوثر الزامی دانست و افزود: تمامی پروژه های نیمه تمام و دیگر پروژه هایی که برای احداث در دست مطالعه را می توان با حمایت و جذب سرمایه گذار به اتمام رساند و جنوب استان اردبیل هم از تمامی ظرفیت های صنعتی، معدنی، گردشگری و دیگر قابلیت ها بهره مند است، بنابراین باید منافع شخصی را کنار گذاشت و با جذب سرمایه گذار نسبت  به آبادانی منطقه تلاش کرد.

وی با اشاره به نیمه کاره بودن و تعطیلی سد گیوی بیان کرد: اخراج کارگران و تعطیلی پی در پی سد گیوی منطقه جنوب استان را از لحاظ اقتصادی فلج کرده و توانایی هایی را که می توان با این پروژه عظیم به اثبات رساند را از اهالی این منطقه و استان سلب کرده است.

خدابخش در مورد پیگیری تعطیلی سد گیوی قول مساعد داده و از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی همکاری و هماهنگی همیشگی با مردم را خواستار شد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon