بررسی راهکار مبارزه با تروریسم در دیدار کری با رئیس دستگاه اطلاعات مصر

بررسی راهکار مبارزه با تروریسم در دیدار کری با رئیس دستگاه اطلاعات مصر

خبرگزاری تسنیم: رئیس دستگاه اطلاعات مصر که به واشنگتن سفر کرده است شب گذشته با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرلشگر «محمد فرید التهامی» رئیس دستگاه اطلاعات مصر شب گذشته با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، دو طرف اوضاع کنونی مصر و راهکارهای همکاری بین دو کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی را مورد بررسی قرار دادند و کری بر ضرورت احترام گذاشتن دولت مصر به آزادی‌های شهروندان از جمله آزادی بیان و مطبوعات تاکید کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد کمک‌های جزئی نظامی به مصر از جمله تحویل 10 بالگرد آپاچی به این کشور ازسر گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت که «چاک هیگل» وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با «صدقی صبحی» همتای مصری خود، تحویل 10 بالگرد آپاچی به مصر را ابلاغ و تاکید کرد که این بالگردها به دولت مصر برای مقابله با افراطی‌هایی که امنیت آمریکا، مصر و اسرائیل را تهدید می‌کند، کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر صبح امروز عازم واشنگتن شد و قرار است با «جان کری» همتای آمریکایی خود دیدار و درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری با وی گفت‌وگو نماید.

بررسی تعدادی از موضوعات دارای اهتمام مشترک و پرونده‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله قضیه فلسطین، تحولات سوریه، مسائل آفریقا و قضایای امنیت منطقه‌ای به خصوص عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین دیگر مسائل بین المللی به خصوص اصلاح سازمان ملل، توسعه شورای امنیت و تغییرات آب و هوایی، از دیگر موضوعات بحث فهمی در دیدار با کری خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان