قدیریان: تا اندیشمند، ظرف وجودی هنرمند را پر نکند، اوضاع هنر همین است

قدیریان: تا اندیشمند، ظرف وجودی هنرمند را پر نکند، اوضاع هنر همین است

خبرگزاری تسنیم: همایش حکمت هنر انقلاب با تقدیر از ۳ چهره شاخص این هنر محمدعلی رجبی، شهریار بحرانی و عبدالحمید قدیریان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش «حکمت هنر انقلاب» شب گذشته در دومین روز خود با ارائه مقالاتی در زمینه حکمت هنر انقلاب اسلامی و سخنرانی شهریار زرشناس پژوهشگر و استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد و در پایان این مراسم از سه هنرمند حکیم انقلابی تجلیل به عمل آمد.

محمدعلی رجبی هنرمند نگارگر و نظریه‌پرداز هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی، شهریار بحرانی کارگردان سینمای انقلاب و عبدالحمید قدیریان نقاش، نظریه‌پرداز و طراح صحنه سینما سه هنرمندی بودند که به عنوان حکمای هنر انقلاب در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

محمد علی رجبی در این مراسم پس از دریافت لوح و جایزه‌اش گفت: انقلاب اسلامی سعی دارد تلاش کند تا هنرمندان اصیل انقلاب بتوانند فعالیت کنند و حقایق مکنون انقلاب اسلامی را به ظهور برسانند.

وی ادامه داد: در روزگاری توانستیم کشورمان را که در سیطره کفر بود به تعالی برسانیم و به جایی رسیدیم که ندای الله اکبر از این سرزمین بلند است؛ در ادامه باید کاری کنیم که این هنر و این انقلاب پایدار بماند.

شهریار بحرانی کارگردان سینما هم پس از دریافت جوایزش گفت: به نظر من حکمت و حکیم را باید از آنِ دستهایی بدانیم انقلاب را بوجود آورد تا در پی آن بتوانیم روزی را رقم بزنیم که هنر متعالی و نورانی بوجود آید.

عبدالحمید قدیریان هم در این مراسم گفت: سالهاست با شهریار بحرانی به عنوان یکی از هنرمندان خوب و ولایی کشورمان همکاری می‌کنم. یکی از مشخصه‌های بارز این هنرمندان این است که هر وقت لب به سخن باز می‌کنند آدم ولایت خدا را احساس می‌کند.

قدیریان افزود: برخی می‌گویند ما از نظر فرهنگی لب دره یا در مرز پرتگاه هستیم، اما حضرت آقا فرمودند که ما اتفاقا در وسط دره هستیم. اما مسئله این است که ما باید سرخوشه را بگیریم، بهترین سرخوشه هم همین ولایت خدا است.

وی اظهار کرد: به نظر من باید طوری حرف بزنیم که ولایت خدا را نشان دهیم، همه دلها دست خدا است و اوست که خط و ربط‌ها را می‌دهد. همه چیز دست خدا است، حتی اگر چنین اتفاقی برای ما افتاده کار خداست تا ما را امتحان کند.

این هنرمند انقلاب اسلامی گفت: علما و اندیشمندان باید دست ما هنرمندان را بگیرند، نمی‌دانم چرا دست جامعه را نمی‌گیرند ولی لااقل باید دست ما هنرمندان را بگیرند. زیرا هنرمند تا ظرف وجودی‌اش چه چیز را می‌خواهد ارائه دهد؟ به نظر من یکی از کلیدی‌ترین نیازهای ما همین تاکید بر ولایت خدا است.

به گفته قدیریان ولایت خدا در ایمان و کلام ما وجود دارد ولی در تحلیلهای ما جایی ندارد. ما قرار است به کدام سو برویم؟ این چیزی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر از زاویه ولایت خدا به مسائل نگاه کرده‌ایم.

قدیریان در پایان افزود: دعا می‌کنم خدا به اندیشمندان و علمای ما کمک کند تا آنها هم بتوانند ما هنرمندان را کمک کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران