طلای جهانی ۱۲۸۴ دلار شد

طلای جهانی 1284 دلار شد

خبرگزاری تسنیم: با افت شاخص بورس ها قیمت جهانی طلا امروز اندکی افزایش یافت و به ۱۲۸۴ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با افت شاخص ها در بازار بورس قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت، اما همچنان در نزدیک پایین ترین قیمت بیش از دو ماه اخیر باقی ماند. این در حالی بود که تقاضا از سوی جواهرسازان نیز پایین بود، زیرا آنها در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند.
سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای مربوط به ادعاهای بیکاری در آمریکا و میزان سفارش کالاهای بادوام در این کشور هستند تا ارزیابی دقیق تری از میزان سلامت بزرگترین اقتصاد جهان در آستانه نشست هفته آینده فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، به دست آورند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با یک دلار و 46 سنت افزایش به 1284 دلار و 75 سنت رسید. 
جویس لیو، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «افزایش ناگهانی تنش ها در اوکراین احتمالا موجب تقویت قیمت ها خواهد شد. به خصوص در این سطح که تجار در انتظار سیگنالی هستند که روند بازار را افزایشی یا کاهشی کند.»
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به دست داشتن در تحولات اوکراین متهم کرده و گفته است، در صورتی که منافع روسیه تحت حمله قرار بگیرد، مسکو واکنش نشان خواهد داد.
اما تجار گفتند، در کوتاه مدت همچنان این وضعیت اقتصاد آمریکاست که عامل اصلی تعیین قیمت طلا خواهد بود.
تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان پایین است. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، در روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته است.
هفته گذشته، میزان خروج سرمایه از این صندوق به 9.3 تن رسید.
انتهای پیام/142

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه