طرح مسکن اجتماعی هفته آینده نهایی می شود


طرح مسکن اجتماعی هفته آینده نهایی می شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری جلسه با حضور مسئولان بخش اقتصادی کشور برای جمع‌بندی نهایی طرح مسکن اجتماعی گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین می‌کند.

سیدمحمد پژمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و مسئولان بخش اقتصادی جلسه‌ای برگزار شد که در آن ترجیح دادیم در ابتدا تصویری از بخش مسکن،‌کمبودهای این بخش و  وضعیت مسکن کشور ارائه دهیم تا در جلسه بعدی (هفته آینده) با در اختیار داشتن یک سری اطلاعات دقیق‌تر، امکان تصمیم‌گیری راحت‌تر را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: جلسه مذکور کلیات به بخش مطالعاتی و وضع موجود مسکن اختصاص داشت و قرار شد در جلسه‌ای بعدی موضوع مسکن اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که مسکن اجتماعی دو رکن جدی دارد، اظهار کرد:‌ یکی از این رکن‌ها تسهیلات بانکی است که باید  قطعی شود، نکته دوم هم این‌که باید از بودجه‌های دولتی حتما برای اجرای طرح اجتماعی کمک گرفته شود. نگاه ما بیشتر به این سمت است که از هدفمندی یارانه‌ها به اقشار کم‌درآمد با اجرای مسکن اجتماعی کمک شود.

پژمان با اشاره به این‌که تسهیلات بانکی هم باید در شورای پول و اعتبار مصوب شود، تصریح کرد:‌ چنانچه این دو مولفه (تسهیلات و کمک‌های دولت) مشخص شود برنامه وزارت راه و شهرسازی برای مسکن اجتماعی جهت  قشرهای ضعیف و کم‌درآمد به عدد و رقم تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌در حال حاضربه این سمت تمایل داریم و برنامه کلی ما این است که چنین چیزی اتفاق بیفتد، اما باید سازوکارهای مورد نیاز این برنامه فراهم شود.

وی با تاکید بر این‌که برای تامین زمین مسکن اجتماعی می‌توانیم قول بدهیم،‌ گفت: اما این‌که آیا واقعا تسهیلات بانکی و کمک دولت محقق می‌شود یا خیر، به نظر می‌رسد باید مقداری زمان بگذرد و پس از برگزاری جلسه می‌توانیم به جمع‌بندی نهایی در این رابطه برسیم.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه