وحدت، هویت امت اسلامی است


وحدت، هویت امت اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت امت اسلامی شکل‌دهنده هویت امت اسلامی است و هویت مسلمانان در اطلاعت از خدا و پیامبر اسلام (ص) نهفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله محسن اراکی در همایش بزرگ وحدت، امامت مسلمین و راهبرد ایجاد امت واحده اسلامی که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: هویت شکل‌دهنده فرد و جامعه است، چرا که هر جامعه و هر انسانی با هویت، ماهیت حیات خود را می‌یابد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه در قرآن کریم حیات انسان‌ها در دو نوعِ دارای هویت و بی‌هویت بیان شده گفت: کسانی که از دستورات خداوند متعال تبعیت کنند فرمان خداوند و رسول خدا (ص) به آنها هویت می‌دهد زیرا منبعی که انسان از آن دستور می‌گیرد بر مبنای دستورات خود هویت انسان را می‌سازد.

وی هویت مسلمانان را هویت محمدی (ص) عنوان کرد و افزود: وحدت امت اسلامی شکل‌دهنده هویت امت اسلامی است و امت اسلامی سرانجام به وحدت باز می‌گردند زیرا که با امت اسلامی بشریت به سعادت می‌رسد.

وی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را شورشی علیه هویت شیطانی دانست و افزود: جلوه‌های هویت شیطانی در حکومت‌های طاغوت، آمریکا و غیره وجود دارد و هر کسی که از هوای نفس خود پیروی کند جلوه‌ای از هویت شیطانی را نشان داده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را دعوت به وحدت بیان و خاطرنشان کرد: اساس خوشبختی در جامعه اسلامی برگشت به هویت واحد خود است زیرا بسیاری از بدختی ملت‌های اسلامی از پشت کردن به وحدت نشات می‌گیرد.

آیت‌الله اراکی ایجاد اختلاف در جهان اسلام را آزرده کردن رسول اکرم (ص) دانست و گفت: امروز وظیفه داریم با هر وسیله ممکن راه را بر کسانی که بخواهند با گرایش‌های افراطی و رفتارهای تفرقه‌انگیز به هویت جامعه اسلامی صدمه بزنند سد کنیم.

وی با اشاره به نصرت خداوند از منادیان وحدت در راه ایجاد وحدت و هویت اسلامی افزود: بزرگترین نعمت ایران اسلامی وحدت است و هرگونه رفتار، کردار و گفتار که بر این وحدت خدشه وارد کند نکوهیده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر وظیفه همگانی جامعه اسلامی بر حفظ وحدت گفت: به شخصه وظیفه داریم با افرادی که ناآگاهانه اقدامی در جهت ایجاد اختلاف در کشور انجام می‌دهند مقابله کنیم.

وی ایجاد اختلاف را برخلاف سیره اهل بیت (ع) بیان کرد و افزود: امروز دشمنان با قریب 100 شبکه ماهواره‌ای که اغلب این شبکه‌های افراطی از سوی عربستان سعودی به دستور استکبار حمایت مالی می‌شوند درصدد ایجاد اختلاف و بروز فتنه در جوامع اسلامی هستند.

انتهای پیام / ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon