کیفیت دوره‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای کارآموزان صنایع دستی مناسب نیست


کیفیت دوره‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای کارآموزان صنایع دستی مناسب نیست

خبرگزاری تسنیم: یک فعال صنایع دستی از کیفیت نامطلوب دوره‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای کارآموزان صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: معاونت صنایع دستی باید متولی برگزاری این دوره‌ها باشد.

بهروز سیف‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در باره کیفیت دوره‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای کارآموزان صنایع دستی اظهار داشت: این دوره‌ها به صورت دومرحله‌ای است که در مرحله اول کارآموزان صنایع دستی دوره‌های مختلفی را زیر نظر استاد می‌گذرانند و گواهینامه‌ای از این سازمان دریافت می کنند و در مرحله دوم این کارآموزران باید برای دریافت کارت صنایع دستی امتحان دهند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مدتی می‌شود که مسئولیت اخذ امتحان از کارآموزان صنایع دستی را در رشته نقاشی روی چرم بر عهده دارم تصریح کرد: متأسفانه کیفیت ایندوراه‌ها مناسب نیست به طوری که وقتی اقدام به اخذ امتحان از این کارآموزان می‌کنم  متوجه می‌شوم که میزان اطلاعات آنها از رشته مورد نظر 10 تا 15 درصد بیشتر نیست.

این فعال صنایع دستی با بیان اینکه معاونت صنایع دستی باید خود متولی برگزاری دوره‌های صنایع دستی باشد تصریح کرد: چرا باید کارآموزانی که مشتاق پیشرفت در رشته صنایع دستی هستند دوره‌ها را نزد کسانی بگذرانند که تخصص این کار را ندارند؟ معاونت صنایع دستی باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد.

سیف‌اللهی اضافه کرد: متأسفانه وقت بنده در برخی از آزمون‌ها صرف یاددادن مطالب به کارآموزانی می‌شود که مشتاق یادگیری هستند اما در دوره‌هایی که سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کند متأسفانه آموزش، کیفیت مطلوبی ندارد.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon