۳۸ درصد مراکز درمانی جیرفت فرسوده هستند


38 درصد مراکز درمانی جیرفت فرسوده هستند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت با بیان اینکه ۳۸ درصد مراکز و ساختمان‌های درمانی و بهداشتی شهرستان جیرفت فرسوده بوده و عمری بیش از ۳۰ سال دارند، گفت: بهسازی مراکز درمانی جیرفت باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمدرضا مشایخی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز بهداشت این شهرستان با بیان اینکه تأمین رفاه کامل جسمی و روانی از حقوق مردم است، اظهارکرد: هر فردی در حیطه وزارت بهداشت و درمان مسئولیت و وظیفه‌ای دارد و شرعی و قانونی باید کار خود را به نحو احسن انجام دهد که این مطالبه مردم است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، افزود: اگر بتوانیم در حیطه سلامت و بهداشت مردم فرهنگ سازی کنیم بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت بیان کرد: امروز دیگر بحث بیماری‌های واگیر رفع شده، اما برخی بیماری‌های نوپدید و بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت و غیره به عنوان معضل محسوب می‌شوند.

مشایخی با تاکید بر اینکه کم کردن این بیماری‌ها نیازمند فرهنگ سازی است و عزم ملی را می‌طلبد، تصریح کرد: همکاری مردم و مسئولان در این راستا نیاز است .

وی با بیان اینکه در محیط کار نباید سلیقه‌ای عمل کرد و مشورت با خبرگان و کاردانان، اصل اساسی کار است، خاطرنشان کرد: شاغلان حوزه بهداشت باید علم خود را تقویت کرده و آن را در پیشبرد اهداف حوزه کاری به کار بندند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه دستاوردهای حوزه بهداشت منطقه مرهون تلاش همکاران حوزه بهداشت است، افزود: هر کس در سطوح کاری خود باید برنامه ریزی داشته باشد تا بتواند کار خود را پایش و نقص آن را برطرف کند.

مشایخی با تاکید بر اینکه شهروندان، اصناف و افرادی که با مواد غذایی سر و کار دارند، باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند، گفت: حفظ سلامتی بهداشت جامعه فقط به عهده کارکنان این حوزه نیست، بلکه همه باید در این راستا همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه 38 درصد ساختمان‌های درمانی و بهداشتی شهرستان جیرفت فرسوده بوده و عمری بیش از 30 سال دارند، خاطرنشان کرد: در بخش اسماعیلی یک خانه بهداشت به عنوان مرکز بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مناطقی مانند دلفارد، اسفندقه و جبالبارز نیز این مشکلات وجود دارد که باید برای آنها تدبیراندیشی شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon