شناسایی ۱۱۰۰ کودک زیر ۶سال مبتلا به سوء تغذیه در گیلان


شناسایی 1100 کودک زیر 6سال مبتلا به سوء تغذیه در گیلان

خبرگزاری تسنیم:معاون بهداشت و درمان کمیته امدادامام خمینی (ره)گیلان با بیان اینکه در استان یک‌هزار و ۱۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه شناسایی شد، گفت: به این کودکان بن کارت الکترونیک ۶۰ هزار تومانی برای تهیه سبد کالا اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، جواد اسماعیل پور در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت با اشاره به خدمات و ماموریت‌های معاونت بهداشت و دمان کمیته امداد گیلان، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سرفصل‌های مختلف حمایتی که برای محرومان جامعه داردویک بدنه تاثیر گذار در حوزه بهداشت و درمامن محسوب می‌شود.

52هزار مددجو ی گیلانی تحت پوشش خدمات بیمه شهری

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان گیلان در شورای بیمه استان حضور دارد،افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان 52هزار خانوار شهری را تحت پوشش بیمه درمان شهری دارد.

معاون بهداشت و درمان کمیته امداد گیلان ، با بیان اینکه این 52هزار نفر توسط 56 پزشک عمومی خانواده شهری تحت خدمات درمانی اولیه قرار می گیرند،گفت:در کشور تنهادر  دو استان پزشک خانواده شهری در حال اجرا شدن است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه در گیلان هر1000 مددجو یک پزشک خانواده دارد، خاطرنشان کرد: مددجو در صورت نیاز به پزشک متخصص و مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

قرارداد 160 پزشک با کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 160پزشک با کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان قرارداد بستند، افزود: در مجموع 220پزشک اعم از عمومی و متخصص با کمیته امداد امام خمینی (ره)قرار داد دارند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه در سال 92 کمک خدمات درمانی مددجویان شهری و روستایی در بخش بیمه امداد بالغ بر 19 میلیارد ریال هزینه شده است،خاطرنشان کرد: آن چه که بیمه کمیته امداد را از سایر سازمان‌های بیمه گر متمایز می‌کند این است که بخش پایه و بخش فرانشیز درمان در کمیته امداد توسط بیمه گر پرداخت می‌شود.

مسیر توانمند سازی خانواده ها از جامعه سلامت عبور می کند

معاون بهداشت و درمان کمیته امدادامام خمینی (ره)  گیلان با بیان اینکه مسیر توانمندسازی خانواده‌ها از جامعه سلامت عبور می‌کند،گفت: اگر بهترین سازمان‌های بهداشتی را راه اندازی کنیم ولی اگر آموزش فرهنگ سلامت نباشد نتیجه و باخورد لازم را در بدنه سلامت جامعه نمی‌گیریم.

اسماعیل‌پور با اشاره به جامعه هدف کمیته امدادامام خمینی (ره) تصریح کرد: در گروه‌های هدف ما زنان سرپرست خانواده، دانش آموزان و دانشجویان کودکان و سالمندان تحت آموزش صورت می‌گیرد.

14شهرستان گیلان  دارای محرومیت با ظرایب 6تا 8 است

وی با تأکید بر اینکه در 16 مرکز شهرستان برای جامعه هدف آموزش های سلامت روانی ،فردی و عمومی انجام می شود،خاطرنشان کرد: از 16 شهرستان گیلان ،14شهرستان دارای محرومیت با ظرایب 6تا 8 است

معاون بهداشت و درمان کمیته امدادامام خمینی (ره)  گیلان با اشاره به آمار سازمان عشایری و روستای استان، گفت: در مناطق محروم گیلان بیش از 3هزار خانوار سکونت دارند که فاقد دستشویی بهداشتی هستند و 5هزار خانوار نیز فاقد حمام بهداشتی‌اند که در مناطق صعب العبور و کوهستانی زندگی می‌کنند.

اسماعیل‌پور با اشاره تفاهمنامه ای چهار جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و دفتر امور عشایری و روستایی استانداری و کمیته امداد استان، گفت: در سال 91به دلیل مشکلات مالی که برای سایر دستگاه‌ها پیش آمد ما عملاٌ همکاری سایر دستگاه‌ها را نداشته‌ایم.

ساخت 210سرویس بهداشتی در هفته سلامت امسال

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در هفته سلامت 120سرویس بهداشتی با اعتبار هر سرویس بهداشتی دو میلیون تومان را تحویل مددجویان داد، خاطرنشان کرد: امسال در هفته سلامت 210 دستگاه ساخته شده است.

معاون بهداشت و درمان کمیته امدادامام خمینی (ره)  گیلان با اشاره به اینکه گیلان دارای بیشترین دریافت زکات مستحبی است، تصریح کرد: در ساخت و ساز سرویس‌های بهداشتی مناطق محروم از این محل استفاده شده است.

شناسایی 1100 کودک زیر 6سال مبتلا به سوء تغذیه در گیلان

اسماعیل‌پور با اشاره به تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد گیلان برای شناسایی و درمان کودکان زیر 6 سال، خاطرنشان کرد: امسال در گیلان هزار و 100 کودک مبتلا به سوء تغذیه شناسایی شد.

وی افزود:به این کودکان  بن کارت الکترونیک 60 هزار تومانی برای تهیه سبد کالا اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon