تفرج‌گاه ۲۰۰ هکتاری سلمانلو تا ۶ ماه آینده بازسازی می‌شود


تفرج‌گاه 200 هکتاری سلمانلو تا 6 ماه آینده بازسازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری زنجان با اشاره به ایجاد تفرجگاه ۲۰۰ هکتاری تا ۶ ماه آینده از مردم خواست برای گذراندن اوقات فراغت خود به این محل مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهمن اسکندری در مراسم کاشت نهال در منطقه سلمانلو زنجان اظهار کرد: قرار است سلمانلو بزرگترین مرکز رفاهی و تفریحی استان باشد و تا 6 ماه آینده از نظر سرویس بهداشتی، آلاچیق و امکانات رفاهی برای مردم استان تجهیز می‌شود.

وی با اشاره به فضاهای گردشگری محدود در زنجان گفت: مجموعه‌های گردشگری زنجان در مجموع 300 هکتار است و آن نیز مرهون تلاش‌های گذشتگان بوده و تلاش براین است تا چند مجموعه گردشگری در کل استان راه اندازی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به تفرجگاه گاوازنگ و سلمانلو که از سال 73 انجام آن آغاز شده و در 8 سال گذشته تاکنون نیمه کاره رها شده است، افزود: این پروژه ها امسال تکمیل می‌شوند.

وی با اشاره به تفرجگاه‌های داخل شهر جوابگوی مردم نیست، ابراز کرد: امید است این مکان به تفرجگاهی مناسب برای مردم تبدیل شود.

اسکندری با اشاره به ویژگی‌های منطقه سلمانلو عنوان کرد: حجم سد مخزنی سلمانلو 450 هزار متر مکعب است و شبکه لوله گذاری آن 6.6 کیلومتر با قطر 200 میلیمتر است که 2 کیلومتر نیز امسال به آن اضافه شده است.

وی افزود: درختان متنوعی از جمله کاج، سرو، زبان گنجشک و شمشاد در این منطقه کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه منابع طبیعی جزو انفال است، ابراز کرد: وظیفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت از منابع طبیعی است.

وی افزود: تک تک مردم باید برای حفظ محیط زیست احساس وظیفه کنند و این موضوع برای آنها دغدغه باشد.

اسکندری گفت: خوشبختانه بسیاری از نهادها به این موضوع اهمیت می‌دهند که نظام مهندسی ساختمان یکی از این نهادهاست و از علوم پزشکی نیز انتظار می‌رود به موضوع محیط زیست وارد شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon