افزایش رشته تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد آمل


افزایش رشته تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد آمل

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی گفت: با تایید شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، رشته فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد آمل، فاضل لاریجانی اظهار کرد: این رشته تحصیلی زیرمجموعه علم شیمی بوده که موضوع آن، مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهان است و از جمله این ترکیبات، متابولیت های ثانویه گیاهی است.

وی افزود: رشته فیتوشیمی دانش بررسی و مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهی بوده در طول قرون متمادی بسیاری از ترکیبات گیاهی نقشی اساسی در صنایع داروسازی داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی تصریح کرد: رشته شیمی طلایه دار تولید علم در کشور بوده و دو درصد از کل دانشجویان کشور در رشته شیمی و 3 درصد از اعضای هیئت علمی در رشته شیمی مشغول به کار هستد.

لاریجانی اضافه کرد:‌ در سال های اخیر واحد آیت الله آملی تلاش های زیادی را در حوزه داروسازی و گیاهان دارویی منظور داشته ، که راه اندازی این رشته نیز در همین راستا بوده است.

وی افزود: با راه اندازی رشته تحصیلی فیتوشیمی که از مهرماه امسال دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش خواهد کرد، تعداد رشته های در حال تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی به بیش از 20 رشته افزایش یافته است.

هم اکنون حدود هفت هزار دانشجو در حدود 90 رشته تحصیلی در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد، مقطع کارشناسی ومقطع کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon