اندیشه‌های امام خمینی(ره) جغرافیای سیاسی دنیا را تغییر داد


اندیشه‌های امام خمینی(ره) جغرافیای سیاسی دنیا را تغییر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت:تبیین جایگاه، منزلت، شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و حرکتی که به عنوان تاثیرگذارترین رویداد قرن انجام شد و توانست جغرافیای سیاسی منطقه و دنیا را تغییر داد،دباید به نسل جوان بیان شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، یونس رنجکش عصر امروز در نشست هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در استانداری گیلان، اظهار کرد: برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام باید با رویکرد جدیدی برگزار شود.

وی افزود:باید تلاش کنیم تا  با برنامه  محور کردن نشست کمیته‌های  تخصصی برگزاری بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) بتوانیم 14 و 15 خرداد ماه مراسم باشکوهی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های مشخصی وجود داشته که هر ساله  با همان شیوه‌ها  اجرای و برنامه پیش رفته و شکل کلی برنامه‌ها مشخص است.

رنجکش تصریح کرد: آنچه اکنون باید بیشتر به آن توجه شود نوآوری و خلاقیت در برنامه‌ریزی‌ها است و انتظار می‌رود امسال برنامه‌های جدیدی در حوزه‌های اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم کار زیباتری را  به صورت نوآورانه انجام داده و این مراسم‌ها را هر چه با شکوهتر برگزار کنیم، گفت: جایگاه حضرت امام و منزلت ایشان نزد  همگان شناخته شده است و وظیفه‌ای که ما به عنوان دستگاه حاکمیتی بر عهده داریم فراهم کردن بسترهای مناسب برای حضور مردم علاقمند و دوستدار حضرت امام (ره) برای سوگواری و بزرگداشت نام و یاد ایشان در این ایام است.

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گیلان خاطرنشان کرد:امام متعلق به هیچ جریان و گروه خاصی نیست و در برنامه‌ریزی‌ها آنچه مهم است تبیین جایگاه، منزلت، شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و حرکتی که به عنوان تاثیرگذارترین رویداد قرن است که توانست جغرافیای سیاسی منطقه و دنیا را تغییر دهد.

رنجکش تصریح کرد: همه امکانات برای این اهداف باید با برنامه‌ریزی فراهم شود، تا مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر نقش دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی استان، خاطرنشان کرد: این سازمان‌ها باید با استفاده از نخبگان فرهنگی و هنری در طراحی تبلیغات محیطی مناسب و برگزاری مراسم‌های سوگواری از خلاقیت‌های هنری هنرمندان بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: رسانه‌ها در این میان نقش بسیار مهمی دارند و باید با بازخوانی دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و نظرات شخصیت‌های جهانی درخصوص آن حضرت، نقش پویاتری در معرفی اندیشه‌های  حضرت امام(ره)  به جامعه به ویژه نسل جوان در شرایط امروز داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon