هلاکت ۶ تکفیری و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در سینا

هلاکت 6 تکفیری و زخمی شدن 20 نفر دیگر در سینا

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع ارتش مصر اعلام کردند که شب گذشته در جریان عملیات ارتش در جنوب شیخ زوید و رفح در شمال سینا، ۶ تکفیری کشته و ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، برخی منابع در ارتش مصر گفتند که شب گذشته بالگردهای آپاچی مکان‌های تجمع تکفیری‌ها در جنوب شیخ زوید و رفح در شمال سینا را بمباران کردند که طی آن 6 نفر از جمله یکی از رهبران بارز گروه انصار بیت المقدس به قتل رسیده و 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این منابع افزود که در این عملیات همچنین یک خودروی مجهز به پدافند ضد هوایی منهدم، 2 خانه و یک انبار زیر زمینی اسلحه در مناطق کرم القوادیس و النصیرات در جنوب شیخ زوید و المقاطعه در رفح منفجر شدند.

گروه‌های مسلح در شمال سینا در یکسال گذشته حملات خود علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر را افزایش داده و تا کنون حدود 500 نفر از نیروهای امنیتی را به قتل رسانده‌اند و این در حالی است که نیروهای مسلح با همکاری پلیس حملات امنیتی در استان‌های مصر علیه این گروه‌ها را افزایش داده‌اند.

در همین راستا وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد کمک‌های جزئی نظامی به مصر از جمله تحویل 10 بالگرد آپاچی به این کشور ازسر گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت که «چاک هیگل» وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با «صدقی صبحی» همتای مصری خود، تحویل 10 بالگرد آپاچی به مصر را ابلاغ و تاکید کرد که این بالگردها به دولت مصر برای مقابله با افراطی‌هایی که امنیت آمریکا، مصر و اسرائیل را تهدید می‌کند، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان