لیبرمن: حماس در انتخابات کرانه باختری و غزه پیروز خواهد شد

لیبرمن: حماس در انتخابات کرانه باختری و غزه پیروز خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه اعلام کرد که در صورت برگزاری انتخابات در اراضی فلسطینی، جنبش حماس پیروز انتخاب خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «آویگدور لیبرمن» در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی گفت که در صورت برگزاری انتخابات در اراضی فلسطینی آنگونه که بین جنبش‌های فتح و حماس توافق شده است، حماس در کرانه باختری و نوار غزه پیروز خواهد شد.

وی افزود: تا زمانیکه تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس با هم توافق کرده‌اند، توافق با اسرائیل محال است.

لیبرمن اظهار داشت: ما هرگز دولتی که از جنبش حماس دستور می‌گیرد، قبول نمی‌کنیم؛ حماس سازمانی است که به صراحت از خشونت و تروریسم سخن می‌گوید و حق موجودیت اسرائیل و توافقات قبلی را به رسمیت نمی‌شناسد.

جنبش‌های فتح و حماس روز گذشته در نشستی در غزه توافقنامه‌ای را در خصوص اجرایی شدن توافقات قاهره و دوحه درباره آشتی ملی فلسطینیان امضا کردند.

بر اساس توافق فتح و حماس قرار است اوایل ژوئن (خرداد ماه) دولت وحدت ملی فلسطین به ریاست «محمود عباس» تشکیل شود و تا پایان سال جاری میلادی نیز انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطین برگزار خواهد شد.

این توافق آشتی فتح و حماس، مقامات رژیم صهیونیستی را به خشم آورده است و در همین رابطه این رژیم نشست‌ هیأت‌های مذاکرات سازش را به حالت تعلیق درآورد و از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مدعی شد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال صلح نیست و صلح با جنبش حماس را پذیرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت