کردستان در اولویت راه‌اندازی اپراتور چهارم مخابراتی قرار گیرد


کردستان در اولویت راه‌اندازی اپراتور چهارم مخابراتی قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان در جلسه بررسی مشکلات حوزه فناوری اطلاعات با معاون وزیر گفت: درخواست ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در راه‌اندازی اپراتور چهارم مخابراتی، استان کردستان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در جلسه بررسی مشکلات و راه‌های توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در استان کردستان که با حضور معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری کردستان تشکیل شد با اشاره به مشکلات پیش روی کشور در مقطع حاضر اظهار کرد: مشکل اساسی کشور در حال حاضر مشکل اشتغال است.

وی گفت: طبق آمار رسمی آمار بیکاری در استان کردستان بیش از 28 درصد است که شرایط جامعه نشان می‌دهد آمار واقعی بیکاری در استان از این میزان بیشتر باشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: بنا بر اظهار نظرهای کارشناسی بیشترین زمینه اشتغال در حوزه ICT و گردشگری است ولی چون توسعه اشتغال در زمینه گردشگری هزینه‌بر و زمان‌بر است بهتر است سرمایه‌گذاری در بخش IT دنبال شود تا بخشی از مشکلات اشتغال در این راه بخش حل شوند.

وی گفت: کشور ما نمی‌تواند خود را از سیستم ارتباطی دنیا کنار بکشد و این امر نیز باید مد نظر باشد که اکثریت کسانی که از شبکه اینترنت استفاده می‌کنند به دنبال استفاده مفید و سالم از این تکنولوژی هستند.

زاهدی به تصویب راه‌اندازی یک مرکز داده در استان کردستان در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: با وجود این مصوبه کاری در این زمینه انجام نشده و این موضوع باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در راه‌اندازی اپراتور چهارم مخابراتی، استان کردستان در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon