بهره‌گیری از فرهنگ بومی در تدوین برنامه‌های ورزشی مرکزی


بهره‌گیری از فرهنگ بومی در تدوین برنامه‌های ورزشی مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: همه مسئولان، دست اندرکاران و فعالان ورزشی مرکزی باید نسبت به موضوع ورزش دید فرهنگی و اثرگذار داشته باشند و در تدوین برنامه های ورزشی استان از فرهنگ بومی بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملکی در نشست تعیین اولویت های ورزشی با اشاره به این که بسیاری از مردم ورزشکاران را به سبب ویژگی مردانگی و جوانمردی درامر ورزش ، به عنوان الگو و سرمشق می شناسند اظهار کرد:  انتظار می رود که آن ها در انجام رفتارهای پسندیده و نمایش حسن سلوک بیش از دیگران اهتمام ورزند.

وی افزود: در سال اقتصاد وفرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی توسعه مسائل فرهنگی در اولویت این اداره قرار دارد و از طرفی ورزشکاران الگوی جوانان هستند که باید بیش تر مراقب رفتار و کردار خود باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان مرکزی تصریح کرد:بدون شک ورزش و تربیت بدنی در جوامع امروزی دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی فراوانی است و باید در حوزه پژوهش های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای به آن مبذول شود.

سعید ملکی با اشاره به  نظارت و کنترل برفعالیت هیئت ها و باشگاههای ورزشی گفت: جلوگیری از دوپینگ، عدم استفاده از وسایل خارجی، تلاش در راستای درآمد زایی از اولویت های این اداره است.

وی افزود: بسیاری از صاحبنظران در حوزه فرهنگ و ورزش اعتقاد دارند که ورزش در جامعه به عنوان یک ابزار کلیدی در راستای رسیدن به فرهنگ والا و اصیل است.

مدیر کل ورزش و جوانان مرکزی تصریح کرد: جلب افزایش مشارکت بخش خصوصی در ساخت و ساز و نگهداری و تعمیر فضای ورزشی ،جذب اسپانسر، توجه به ورزش همگانی و فعال سازی انجمن خیرین،گسترش فعالیت های ورزشی در سطح روستاها و شهرها،برگزاری جلسات منظم با سمن ها و انجمن ها در حوزه ورزش و جوانان و تلاش در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان از دیگر برنامه های این اداره است.

سعید ملکی با اشاره به  اهمیت فرهنگ ورزشی در استان گفت: تلاش داریم امسال هم مانند سال های گذشته فضای ورزشی و ورزشکاران استان را از بد اخلاقی ها و کج رفتاری ها دور نگاهداشته و برای ارتقاء فرهنگ پهلوانی ورزشکاران بکوشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon