اصفهان شهر ۴ باغ معنوی در جهان است


اصفهان شهر 4 باغ معنوی در جهان است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اصفهان گفت: اصفهان شهر چهار باغ معنوی، دین‌داری، هنروری و هنرپروری، ایثارگری و جهاد و شهادت و شهر فناوری است که جوانان اصفهان با بهره‌مندی از تعالیم ارزشمند اسلامی در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول زرگرپور عصر امروز در آئین افتتاحیه نکوداشت هفته اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران ااسلامی در باغ موزه چهل‌ستون اظهار کرد: اصفهان شهر علم و هنر، شهر آب و آئینه، شهر کاشی‌های نیلگون، منارهای مهر آئین، مهد عارفان و شاعران و هنرمندان بی‌شمار، چهل‌چراغ درخشان هنر در زیر گنبد نیلگون آسمان و شهر شهیدان و سرداران رشید اسلام است.

وی با بیان این‌که اصفهان قلب تپنده ایران است، افزود: اصفهان شهر علمائی چون میرداماد، ملاصدرا، علامه مجلسی، ‌حاج‌آقارحیم‌ارباب است، اصفهان شهر معماران سحر‌انگیز بناهائی چون سی‌وسه پل شیخ بهائی و شهر خطاطان و هنرمندان و ثلث‌نویسانی چون علیرضا عباسی، شهر شاعران نامداری چون صائب، جمال و کمال اصفهانی و شهر سردارانی چون ربانی‌ها، خرازی‌هاو کاظمی‌ها است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهر چهارباغ معنوی است، باغ نخست دین داری است زیرا اصفهان مرکز دین‌داری و بیداری و خودجوشی در مکاتب مختلف است، باغ دوم، هنروری و هنرپروری است که مسجد جامع عباسی، میدان امام(ره) را در خود جای داده است و باغ سوم، ایثارگری است که از ایمان، جهاد و شهادت سرشار است و باغ چهارم، فن‌آوری است که جوانان اصفهان با داشتن 3 باغ دیگر و با بهره‌مندی از تعالیم ارزشمند در حوزه علم و فناوری، تحقیقاتی و انرژی هسته‌ای به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافتند.

وی تصریح کرد: اصفهان به خود می‌بالد به دلیل مردمی خلاق مبتکر، شهیدپرور و ولایت‌مدار، به دلیل صنعتی که 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد سیمان و مصالح ساختمانی کشور، 60 درصد صنایع دستی اصیل ایران، 12 درصد انرژی برق کشور را تولید می‌کند، به خود می‌بالد که در تولید محصولات کشاورزی در رده اول، دوم و سوم کشور است و به خود می‌بالد که 320 هزار دانشجوی طالب علم که تنها 10 هزار نفر آن‌ها در مقطع دکترا هستند را در خود پرورش می‌دهد.

زرگرپور بیان کرد: اصفهان به خود می‌بالد که 1640 اثر تاریخی را در خود حفظ می‌کند و گلزار بیش از 23 هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon