خیران در ساخت مدارس ناتمام دامغان مشارکت کنند


خیران در ساخت مدارس ناتمام دامغان مشارکت کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دامغان با تأکید بر لزوم مشارکت دامغانی‌ها در امر مدرسه سازی گفت: هر دامغانی باید یک خیر مدرسه ساز بوده و در این مهم شریک شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی عصر امروز در پنجمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان دامغان اظهار کرد: همه دامغانی‌ها باید یک خیر مدرسه ساز باشند.

وی با بیان اینکه مردم دامغان همواره در کار خیر الگو و سرامد بوده اند افزود: ساخت نخستین مصلای استان به وسیله خیران در شهرستان دامغان که 7 سال است نماز جمعه در آن اقامه می‌شود در کنار مسجد سازی و پرداخت وجوهاتی که 250 نفر طلبه را اداره می‌کند گواهی بر این مدعا است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه خداوند نعمات زیادی در طول زندگی به انسان اعطا می کند که او می تواند به وسیله آن بهشت را برای خود فراهم سازد و یا جهنمی شود گفت: بهترین معرف انسان در دنیا و اخرت عمل او است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه خداوند دنیا را به عنوان مقدمه آخرت آفریده است گفت: هر فرد با ابزاری مانند انفاق که پروردگار در اختیار وی قرار داده است می تواند سعادت خویش را فراهم سازد که مشارکت در امر مدرسه سازی نمونه‌ای از بهترین شکر گذاری وارج نهادن یک انسان نیکوکار به نعمات الهی است.

وی با اشاره به در پیش بوده هفته گرامی‌داشت مقام معلم بر لزوم توجه به شخصیت والای شهید مطهری تأکید و خاطرنشان کرد: شهید مطهری انسانی بزرگ و شخصیتی والا و تأثیرگذار در نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی و تعمیق مفاهیم والای سیره اهل بیت بود.

امام جمعه دامغان اظهار کرد: همه معلمان باید شخصیت وجودی این عالم وارسته را الگوی کار و زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon