ملت ایران اجازه معامله دستاورد‌های هسته‌ای را نمی‌دهد


ملت ایران اجازه معامله دستاورد‌های هسته‌ای را نمی‌دهد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ملت ایران اجازه معامله بر روی دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای ایران را نمی‌دهند، گفت: مسئولان خط قرمزها را در مذاکرات حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام صدیقی در مراسم یادواره شهدای بخش مرکزی یزد اظهار کرد: شهدای ما با امام حسین(ع) محشور بوده و در  کنار آن حضرت هستند.

وی تصریح کرد: مردم ما از مردم صدر اسلام بهتر هستند و خدا را به عظمت و بلندای جلالش و به عمق رحمتش و وسعت مغفرتش شکر می‌کنیم که به ما جوانانی داد که اینها در دانشگاه عشق بسیج نام نوشته  و در هر خطری جان به کف گرفته‌اند و خطرات را با خون خودشان و اعتقاد به ولایت خنثی کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند که من به دست و بازوی شما بوسه می‌زنم و به این بوسه افتخار می‌کنم، جوانان باید بدانند امام کسی نبودند که بخواهند برای کسی تملق بگویند، امام خمینی(ره) در برابر شرق و غرب سر خم نکرد و صولت آمریکا را در هم شکست و آن را شیطان بزرگ معرفی کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: امام خمینی(ره) آمریکا را تحقیر و کوچک کردند و فرمودند که ما آمریکا را زیر پای خودمان له می‌کنیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: خانواده‌های معزز و مکرم شهیدان در تاریخ درخشیدند، در تمام کشورها در تاریخ، ملت جنگ زده، خانواده‌هایی که سرپرستشان را در جنگ از دست دادند، گرفتار حوادث شده و برای مملکت مشکل‌ساز می‌شوند.

وی افزود: اما خانواده شهدا در کشور ما پشتوانه انقلابند و سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی ما به حساب می‌آیند و هر روز که می‌گذرد، مناعت طبع، استقامت در راه شهیدشان و دیگر ویژگی‌های آنها برای ما درس است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: خداوند ما را مفتخر کرد که حکومت غدیری و دینی داشته باشیم، ولایت فقیه ادامه راه انبیا و تضمین حفظ ناموس، استقلال، شرف، اسلامیت و پیشرفت و بالندگی ماست.

استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: امام خمینی(ره) هم برای همین بود که می‌فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند.

صدیقی آمریکا را عمر و عاص زمان خواند و گفت: دلارهای آمریکا در کشورهای مختلف فتنه به پا کرده و جنگ نرم به وجود آورده است و نظام‌های زیادی را متلاشی کرده و جنگ‌های داخلی به راه انداخته است، در پرتو این جنگ‌ها خودش هم در جریان آن کشورها دخالفت می‌کرد.

وی افزود: شوروی در زمان‌های گذشته دومین قدرت جهان به حساب می‌آمد اما آمریکا و دیگر متحدانش این اتحاد را نابود کردند و موفق به متلاشی کردن شوروی شدند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دشمن تمام توان خود را که در جریان شوروی به کار بست، در جریان ایران هم به راه انداختند به ویژه در جریان فتنه 88، آنها تمام امکانات خود را به کار بستند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: ولایت فقیه تضمین امنیت و یکپارچگی ملت ایران است اما در دیگر کشورها از جمله اوکراین ولایت فقیه نیست.

صدیقی اضافه کرد: مصر خون و قربانی زیاد داد و حکومتی به پا کردند و شعارشان این بود که می‌خواهند شریعت را زنده کنند اما کمتر از یک سال شکست خوردند.

وی افزود: آنها یک سال نتوانستند این حکومت خود را حفظ کنند اما ما بیش از 35 سال این موضوع را نگاه داشتیم و نه تنها در برابر مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده بود، شکست نخوردیم بلکه در زمینه‌های مختلف نظامی و اقتصادی پیشرفت کردیم و به قدرت منطقه تبدیل شده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امروز شرق و غرب بر این قدرت ما اذعان دارند و ناچار هستند توانایی ایران را اعتراف کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: این استقلال، نه شرقی نه غربی، این پیشرفت و بالندگی در ابعاد ماهواره‌ای، داروسازی، تکنولوژی و در بخش بخش فناوری ما روز به روز با سرعتی فوق سرعت دنیا می‌رویم که با قدرت‌های بزرگ رقابت کنیم.

صدیقی افزود: اگر افراد ضعیف و النفس این قدرت را مفت بر باد ندهند، ما در سایه داشتن هسته‌ای صلح آمیز، اقتصاد بالنده داریم، در مسائل معیشتی، مردم ما با اقتصاد مقاومتی که تاکید امام فرزانه ما، رهبر خردمند ما، رهبر روشن بین و نورانی ما که می‌فرمایند نباید به دشمن اعتماد کرد و من به دشمن خوشبین نیستم.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم در این باره می‌فرمودند که ما ارتباط با آمریکا را برای چه می‌خواهیم؟ رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است، امام خمینی(ره) در آن زمان حتی اجازه مذاکره با آمریکا را هم ندادند.

مقام معظم رهبری برای اینکه برای برخی افراد درسی باشد اجازه مذاکره با آمریکا را دادند

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جانشین امام خمینی(ره) برای اینکه برای برخی افراد درسی باشد، بار دیگر تکبر و دشمنی آمریکا را برای همه رو کردند و اجازه مذاکره دادند که نشان دهند آمریکا در مذاکرات به گفته خود عمل نمی‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: ایشان اجازه این مذاکرات را دادند اما در مقابل هم از همان روز اول گتفند که من به این مذاکرات خوشبین نیستم و در چند روز گذشته هم در جمع خانواده هسته‌ای، فرمودند که کسی نمی‌تواند بر روی دستاوردهای دانشمندان هسته ای ایران معامله کند.

مذاکره‌کنندگان باید خط قرمزها را در مذاکرات هسته‌ای رعایت کنند

صدیقی تاکید کرد: این دستاوردها با خون‌های فراوانی به وجود آمده است و مذاکره‌کنندگان باید خط قرمزها را در ارتباط با انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز ایران رعایت کنند.

وی تاکید کرد: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، دشمن را ناامید می‌کند، ما وقتی این فرهنگ را حفظ کند، نمی‌آییم به بهانه دروغ و واهی، دستاوردهای شهدایمان را بفروشیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: تکیه بر اقتصاد غربی و کمک گرفتن از آنها ما را دچار فقر اقتصادی می‌کند، اما اقتصاد مقاومتی سبب موفقیت ایران و تامین معیشت مردم بدون ریاضت است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: این مراسم‌های پر شور با عظمت و دارای پیام‌های گوناگون به مسئولین فعلی و به همه دنیا است که مردم ما در راه آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: زیارت و حضور در این مراسم‌ها، قسمت نیست، بلکه این واقعا دعوت است، کسی که به حرم امام رضا علیه السلام می‌رود، ایشان وی را دعوت کرده‌اند و کسی که در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند به وسیله شهدا دعوت شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: کسانی که شهید شدند اگر جبهه نمی‌رفتند، در پشت جبهه‌ها می‌مردند چون اجل آنها مشخص شده است، اما چه سعادتی داشتند این افراد که رفتند و به مقام والای شهادت رسیدند.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: عوامل بیگانه امروز سعی می‌کنند حجاب زنها را ببرند، آنها نمی‌خواهند بد حجابی را بیاورند بلکه می‌خواهند بی‌حجابی را در جامعه ما ترویج دهند.

صدیقی بیان کرد: باید از مراسم یادواره‌های شهدا استفاده کنیم و سعادت توبه را کسب کنیم، این برای ما یک ارزش است،  خداوند رحمن و رحیم است و خودش در قرآن کریم فروده است اگر شما استغفار کردید، شما را با مال و فرزندان خوب مدد می‌کند.

وی افزود: تولید خودش عبادت است، جلوی تولید را گرفتن هم جزء معصیت‌هاست، بیکاری خودش سبب گناه می‌شود و هر عاملی که سبب ایجاد گناه شود مشکل دارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز روز سرافرازی و قیام و نهضت است، دشمن می‌خواهد ما را بیکار، محتاج و ذلیل کند، مسئولین باید بیایند و تولید کار کنند، این عبادت است.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: در مورد کسانی که توبه م یکنند، خداوند همان وعده‌ای که به شهدا داده است را به توبه کنندگان هم می‌دهد، اگر توبه کنیم، آن گذشته‌ای را که از دست داده‌ایم، خدا برای ما نگاه می‌دارد.

صدیقی افزود: هر خلاف و گناهی که می‌کردیم، الان دیگر بس است، باید توبه کنیم، همانطور که شهید هیچ چیزش گم نشده، انسانی هم که از گناهانش توبه می‌کند، نه تنها خداوند به گناهانش قلم عفو می‌کشد، بلکه گذشته وی را هم به خوبی برایش ذخیره می‌کند.

وی اظهار کرد: عزت و سربلندی و موفقیت ما به صورت کامل به دست خداست، همانطوری که شهید بهشتش با دیگران خیلی تفاوت دارد، کسانی هم که توبه می‌کنند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دشمن امروز می‌خواهد این کشور را دو قطبی کند و یک عده‌ای را که پشتیبان ولایت فقیه بودند را از این عرصه دور کنند و آنها را به پرتگاه ببرند.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon